Ztracené střípky

Ztracené střípky
Známý britský autor Tim Weaver, který u nás proslul se svou sérií s vyšetřovatelem Davidem Rakerem, je zpět! Tentokrát tu máme zcela samostatný příběh, ve kterém nechybí zvraty, napětí, tajemství ani skvěle promyšlená zápletka. Seznamte se s titulem, který získal název Ztracené střípky.
Hlavní hrdinkou příběhu je Rebeka. Svobodná matka, se kterou se život rozhodně nemazlí. Od rozchodu s manželem je na všechno sama a náročná práce v nemocnici a výchova dvou malých dcer si vybírá svou daň. Proto se Rebeka rozhodne na jeden den všeho nechat a doprovodit svého bratra Johnnyho na pracovní výlet na odlehlý ostrůvek vzdálený sto šedesát dva kilometrů od pevniny. Jenže jeden den se náhle protáhne na pět měsíců… Rebeka s Johnnym se hodinu po svém příjezdu stanou obětmi útoku. Po bratrovi se slehne zem a Rebeku nechá útočník na místě v domnění, že je mrtvá. Než se jí podaří dostat se zpět do přístavu, je už moc pozdě… Sezóna skončila, poslední trajekt odplul a ostrov zůstal opuštěný. Rebeka si záhy uvědomí, že bratrovo záhadné zmizení je jen jedním z jejích mnoha problémů. Nemá loď, telefon ani nikoho, na koho by se mohla obrátit, a návratem do civilizace její noční můra nekončí. Někdo tam na ni totiž čeká – a ten někdo si nepřeje, aby se vrátila domů živá… Rebeka je vystavena těžké životní zkoušce, ve které musí prokázat veškerou odvahu, kterou v sobě nalezne.

Prolínají se nám v příběhu dva osudy – osud Rebeky, která bojuje o přežití na ostrově, a osud detektiva Franka Travise, který má jen týden do důchodu a do té doby musí vyřešit případ zmizelé Louise Masonové. Oba na první pohled rozlišné osudy se záhy spojí dohromady. Rebeka Murphyová toho ví až příliš… Ví, že uvízla sama na ostrově a že jí jde o život. Ví, že aby se mohla vrátit domů k dcerám, musí přežít a zjistit, proč se tohle všechno děje. Ví, že se jí někdo pokusil zabít kvůli jakémusi tajemství. Tajemství, které však ona nezná… Detektiv Frank Travis toho neví dost… Neví, kde je Louise Masonová. Neví, proč a jak se před třemi měsíci ztratila. Nezná totožnost muže, který ji viděl naposledy živou. Zatím. Ví však, že má za týden odejít do důchodu a že pokud nenajde Louise on, pak už nikdo. Ani Rebeka, ani detektiv Travis nemají ponětí, že drží v ruce střípky jedné skládanky. A že pokud ji vyřeší, bude je to stát všechno, na čem jim záleží. Já osobně jsem se na tuto knihu moc těšila a nemohla se dočkat, až vyjde. Série s Davidem Rakerem je má oblíbená a Timův styl psaní mě uchvátil před hodně dlouhou dobou. Anotace zněla naprosto úžasně, obálka se též moc povedla a autorův spisovatelský um jsem znala, takže jsem přesně věděla, do čeho jdu a co od knihy mohu očekávat. Můj celkový dojem je: velké nadšení! Trochu jsem měla obavy, že mi bude chybět můj milovaný vyšetřovatel David, ale Rebeka mi byla od samotného počátku také sympatická. Po celý děj vás bude provázet tajuplná atmosféra a společně s hlavní hrdinkou budete nejen prozkoumávat tajemný opuštěný ostrov, ale zároveň doslova bojovat o přežití. Budete jí držet palce, aby vše dobře dopadlo, a odpočítávat dny do doby, než se vrátí turisté a začne nová sezóna. Autor umí příběh tak skvěle podat, že vás vtáhne do stránek a pustí vás až na samotném konci. Já osobně jsem po celou dobu čtení téměř nedýchala a nemohla se dočkat, až odhalím, jak to všechno dopadne. Ačkoliv je kniha velmi obsáhlá, čte se velmi rychle, díky krátkým a napínavým kapitolám. Pro fanoušky Tima Weavera je tato kniha velkou nutností, protože vážně stojí za pozornost. Každá kapitola vás navíc nutí číst dál, takže máte za pár dnů dočteno. Myslím, že by si kniha zasloužila být více propagována, protože stojí za pozornost čtenářů a čtenářek, zvláště těch, kteří mají rádi napětí. Knihu moc doporučuji všem milovníkům detektivních a thrillerových příběhů, fanouškům Tima Weavera, anebo těm, kteří mají rádi jen napínavé příběhy. Velká pochvala patří také nakladatelství Mystery Press, které vydává tak úžasné knihy, jako jsou všechny od Tima Weavera a dalších skvělých autorů. Jejich knihy je opravdu radost číst. Určitě se ke knize v budoucnu vrátím. Autorův spisovatelský um je zkrátka skvělý.