Životopis Agathy Christie

Životopis Agathy Christie
Letos uplynulo 130 let od narození Agathy Christie, kterou zná v dnešním světě snad každý čtenář. K této výjimečné příležitosti vychází tato kniha, která mapuje život slavné spisovatelky a poodhaluje její soukromí. Známe ji jako vynikající autorku detektivek, jenže jaká byla ve skutečnosti? To se nám pokouší odhalit Životopis Agathy Christie. Pojďme společně nahlédnout do světa ženy, jež inspirovala stovky ostatních a otevřela bránu do světa krimi a thrillerů.
Samotná Agatha nám vyzradila téměř vše o svém životě ve své knize s názvem Vlastní životopis. Pokud jste knihu četli, zajisté víte mnoho zajímavostí ze soukromého života slavné spisovatelky, ale v knize, kterou vám dnes představím, najdete daleko více informací. Já osobně jsem se na tuto knihu moc těšila, protože se řadím k velkým fanouškům Agathy Christie. Lásku ke knihám Agathy Christie chová naše rodina již po generace, i má prababička, stejně jako já, vlastnila všechny její knihy. I když jsem se domnívala, že o autorce vím naprosto všechno a nic mě nemůže překvapit, mýlila jsem se. Autorka Janet Morgan nám předkládá osobnost ze zcela jiného úhlu pohledu, a dokonce se zaměřuje na nechvalně proslulou dobu, kdy Agatha záhadně zmizela a nikdo o ní nic nevěděl hned několik dnů.

Morganová získala exkluzivní přístup k osobním zápisníkům, rodinné korespondenci a jiným písemnostem přímo od dcery Agathy Christie - Agathy Rosalind, která Janet Morganové nabídla, zda by nechtěla napsat oficiální biografii. Díky svolení, které získala, mohla čerpat informace ze života jedné z nejslavnějších spisovatelek světa hned z první ruky. Velmi oceňuji nejen vyčerpávající informace, ale také bohatou fotografickou přílohu, kde můžeme spatřit Agathiny členy rodiny, ji samotnou a řadu dalších, dokonce také sídlo, kde ráda trávila čas a kde psávala své nejproslulejší příběhy. Tato publikace vyšla ve Velké Británii již v roce 1984, u nás v roce 2017 a nyní vychází znovu v novém vydání, jelikož si letos připomínáme 130.výročí narození slavné autorky. Knihu doporučuji všem: těm, kteří ještě nikdy nic od Agathy nečetli, ale i těm nejvěrnějším fanouškům, kteří mají autorku načtenou i několikrát. Zvláště pak, chcete-li se dozvědět, jaká byla ve skutečnosti, v soukromí i jak vymýšlela zápletky do svých knih. Ke knize se určitě v budoucnu vrátím a byla bych ráda, kdyby byla více čtena. Pozornost si rozhodně zaslouží.