Samotná Agatha nám vyzradila téměř vše o svém životě ve své knize s názvem Vlastní životopis. Pokud jste knihu četli, zajisté víte mnoho zajímavostí ze soukromého života slavné spisovatelky, ale v knize, kterou vám dnes představím, najdete daleko více informací. Já osobně jsem se na tuto knihu moc těšila, protože se řadím k velkým fanouškům Agathy Christie. Lásku ke knihám Agathy Christie chová naše rodina již po generace, i má prababička, stejně jako já, vlastnila všechny její knihy. I když jsem se domnívala, že o autorce vím naprosto všechno a nic mě nemůže překvapit, mýlila jsem se. Autorka Janet Morgan nám předkládá osobnost ze zcela jiného úhlu pohledu, a dokonce se zaměřuje na nechvalně proslulou dobu, kdy Agatha záhadně zmizela a nikdo o ní nic nevěděl hned několik dnů.

Morganová získala exkluzivní přístup k osobním zápisníkům, rodinné korespondenci a jiným písemnostem přímo od dcery Agathy Christie – Agathy Rosalind, která Janet Morganové nabídla, zda by nechtěla napsat oficiální biografii. Díky svolení, které získala, mohla čerpat informace ze života jedné z nejslavnějších spisovatelek světa hned z první ruky. Velmi oceňuji nejen vyčerpávající informace, ale také bohatou fotografickou přílohu, kde můžeme spatřit Agathiny členy rodiny, ji samotnou a řadu dalších, dokonce také sídlo, kde ráda trávila čas a kde psávala své nejproslulejší příběhy.

Tato publikace vyšla ve Velké Británii již v roce 1984, u nás v roce 2017 a nyní vychází znovu v novém vydání, jelikož si letos připomínáme 130.výročí narození slavné autorky. Knihu doporučuji všem: těm, kteří ještě nikdy nic od Agathy nečetli, ale i těm nejvěrnějším fanouškům, kteří mají autorku načtenou i několikrát. Zvláště pak, chcete-li se dozvědět, jaká byla ve skutečnosti, v soukromí i jak vymýšlela zápletky do svých knih.

Ke knize se určitě v budoucnu vrátím a byla bych ráda, kdyby byla více čtena. Pozornost si rozhodně zaslouží.