Srdcerváči 3

Srdcerváči 3
Nemáte občas náladu ani čas na „bichle“ nabité dějem a zvraty? Stresuje vás nynější situace ve světě? Co takhle vyzkoušet grafické romány? Pokud jste příznivci grafických novel a všech možných roztomilých od srdce psaných příběhů, které dokáží pohladit po duši a nevadí vám aktuálně velmi vyhledávaná tématika LGBT... pak mám právě pro vás zaručený tip na dárek (vlastně dokonce na tři dárky, jelikož se jedná o celkem tři komiksy)!
Alice Oseman je velmi známá zahraniční spisovatelka v žánru Young Adult, tedy přesněji řečeno žánru určeného hlavně pro „mladé dospělé“ (12-18 let). Na svém kontě má již několik knih a v poslední době si tuto autorku každý spojuje s velmi populárními grafickými romány ze života dvou gayů. První a druhý díl Srdcerváčů před časem již vyšly v českém překladu a jejich třetí pokračování spatřilo světla světa v druhé polovině měsíce srpna tohoto roku. Momentálně se plánují další dva díly (celkem tedy 5) a je jen ve hvězdách, zda autorka bude sérii i nadále prodlužovat, jelikož původně se mělo jednat o trilogii, nedávno o sérii čtyř dílů a nyní dokonce pěti! Tato komiksová série vypráví především o dvou chlapcích, kteří studují střední školu a prochází si všemi těmi klišé útrapami, jaké známe ze všech amerických filmů pro teenagery. Charlie je nervák, občas až příliš přemýšlivý kluk, který si prožil nepříliš dobrý loňský rok, ale naštěstí se vše již urovnalo a on má od svých vrstevníků opět klid. Nick je pravým opakem Charlieho. Je to veselý, srdečný hráč ragby, který si na svou stranu hnedka každého získá. První díl této komiksové série nabídl svým čtenářům především pohled na dva stěžejní hrdiny (s větším zaměřením na Charlieho) a jejich společnou cestu za přátelstvím… Skončilo to mezi nimi poněkud nešťastně, ale kluci se výzev jen tak nezaleknou!

Díl druhý svým čtenářům představil Nicka a Charlieho jako nové nejlepší přátele. Nick ví, že Charlie je gay, a Charlie si je jistý tím, že Nick není. Ale je tomu opravdu tak? Láska je mocný hráč a dovede velmi překvapit. Především Nick tak přijde na mnoho nových informací o svých přátelích, rodině a hlavně o sobě samotném…

Třetím dílem příběh dvou zamilovaných chlapců ani zdaleka nekončí! Dříve Charlieho ani v nejdivočejším snu nenapadlo, že by Nick jeho city mohl opětovat, a bum! Kluci spolu nyní oficiálně chodí. Nick dokonce sebral odvahu a o všem pověděl své mámě. Ale coming out není něco, co se stane pouze jednou za život. Stále je tu ve hře ještě Nickův starší bratr, zbytek rodiny, ostatní kamarádi a blížící se školní výlet do Paříže. Život dokáže být velmi těžký, a to dokonce i když máte po boku někoho, kdo vás miluje. Čím jsou city hlavních hrdinů hlubší, tím více potřebují ve svém životě jeden druhého.

První dva díly byly spíše zaměřeny na hlavní dvě postavy a odhalování nejrůznějších tajemství, a to nejen o nich samotných, ale též i o jejich nejbližších. Ve třetím díle autorka ukázala, že se jen tak něčeho nezalekne a rozšířila obsah komiksu o důležitá témata jako psychické poruchy, anorexie apod. Za mě tato témata byla dobře zvolena a povznesla samotný komiks na zcela novou úroveň. Pokud by se to tak dalo i nazvat, pak je tento grafický román velmi „čtivý“ kousek a jeho děj je dle potřeby přímočarý tak akorát. Grafická stránka knihy je nádherná a často vás nutí si knihu jen tak prolistovat, když jdete okolo knihovny, ve které si jen tak hoví. Co se týče dávky roztomilosti, je tento díl stejně „ňuňu“ jako jeho předchůdci. Pokud jste si ústřední dvojici hrdinů v první knize oblíbili, tak i zde se s nimi budete smát, plakat a hlavně jim fandit a přát všechno štěstí světa. Alice Oseman opět vytvořila jedinečný příběh, který své čtenáře nejen potěší, ale taktéž donutí se zamyslet nad určitými hodnotami života. Tento díl navíc obsahuje závažná témata, o kterých je potřeba veřejně mluvit a nepřehlížet je. Takže suma sumárum, Srdcerváče 3 opět vychvaluji, jelikož tento grafický román o životě, lásce a vlastně o všem, co se stane mezi tím, si to zaslouží a hodnotím ho 5* z 5* (za mě nejlepší díl).