Detektivové Robert Hunter a Carlos Garcia stojí před dalším temným případem…

Čtenářům série netřeba představovat dva hlavní hrdiny, jimiž jsou zkušení vyšetřovatelé Robert Hunter a Carlos Garcia. Přes počáteční neshody se tito dva muži sehráli jako skvělý tým a dokáží spolupracovat za jakýchkoli podmínek. Nyní před nimi stojí další záhadný případ. Vrah jim totiž zanechal v obětech zapeklitou hádanku. Oba kolegové musejí vynaložit veškeré úsilí a zjistit, proč se jim to snaží vrah sdělovat takovým způsobem, když existují daleko snazší varianty, proč si s nimi zahrává a o koho se jedná. Proč se vynořil až nyní a proč má své činy dokonale naplánované?

Musím říci, že mě ani tentokrát autor nezklamal, i když pachatele jsem opět tipovala špatně. Chrise Cartera jsem si moc oblíbila už tehdy, když jsem si přečetla první díl série s názvem Dvojitý kříž. Následovaly další díly a musím uznat, že i když u některých autorů jsem si povšimla, že s každou novou knihou ztrácejí svůj spisovatelský um, u Chrise Cartera je to právě naopak. U něj je každý díl lepší a lepší, ale záleží na úhlu pohledu. Každý čtenář to vnímá jinak.

Místo činu jako umělecké dílo!

A proč si přečíst Sochaře smrti či jinou knihu od autora? Jednoduše proto, že jsou to skvěle napsané příběhy plné napětí, falešných stop, a dokonce i charaktery postav jsou tu vylíčené tak dokonale, že se s hlavními hrdiny snáze sžijete a nebudete chtít, aby kniha skončila.

Jelikož se jedná o čtvrtý díl ze série, já osobně moc doporučuji číst knihy postupně, tak jak jdou za sebou. Lépe pochopíte soukromé životy vyšetřovatelů i narážky na předchozí případy.

Ačkoliv poslední dobou čtu thrillery jen výjimečně a dávám přednost společenským či historickým románům, na Chrise Cartera nedám dopustit. Je to zkrátka mistr ve svém oboru.