Nikdo není doma

Nikdo není doma
Potřebujete se v létě zchladit a hledáte ten správný thriller? Pak je pro vás kniha britského spisovatele Tima Weavera s názvem Nikdo není doma tou správnou! Čeká vás nejen napětí, originální a překvapivý příběh, ale zároveň dlouho skrývané tajemství jedné zapadlé vesnice se zmizelými obyvateli.
Autor Tim Weaver je v České republice velice dobře znám, vyšlo u nás již deset dílů detektivní série s detektivem Davidem Rakerem v hlavní roli. Pokud jste se  s autorem ještě neseznámili, je pravý čas začít, protože jeho knihy opravdu stojí za to. Já osobně se s autorem setkala poměrně nedávno a jeho spisovatelský um si mě dokonale získal. Na jeho novinku jsem se moc těšila a veškerá má očekávání byla naplněna. Nikdo není doma je příběhem o jedné zapadlé yorkshirské vesnici, v níž sice žilo pouhých 9 obyvatel, ale všichni z nich záhadně zmizeli přímo na Halloween. Protože policie je po dvou letech bezradná, obracejí se zoufalí příbuzní zmizelých na soukromého vyšetřovatele Davida Rakera, aby jim pomohl případ vyšetřit a rodinné příslušníky a přátele nalézt. Detektiv se brzy dostává na stopu a zjišťuje, že každý z obyvatel vesnice měl nějaké tajemství. Co obyvatelé vesnice před příbuznými tajili a ukrývali?

Na autorovi se mi moc líbí jeho styl psaní. Říkám to pokaždé a řeknu to i nyní, já vždy ocením, když je kniha psána v první osobě, tedy z pohledu hlavního hrdiny – v tomto případě z pohledu samotného vyšetřovatele Davida Rakera, který mi padl do oka už v prvním díle, který získal název Hon na mrtvého. Čtenář se lépe vžije do příběhu a dokáže si vše lépe představit. Těšila jsem se, jak si poradí s tak zapeklitým případem, jako je záhadné zmizení celé vesnice, a rozhodně mě překvapil. Prostředí příběhu vybral autor perfektně – tajemná blata, zapadlá vesnička a v širém okolí nikde nikdo. To od začátku vzbudí tajemnou až přímo napínavou atmosféru. Mám moc ráda, když se detektivky nebo thrillery odehrávají v takových zapadlých místech jako právě zde. Mám k Anglii blízký vztah, díky tomu se mi tento román četl o to lépe.Kapitoly mi přišly krátké a končily vždy tak napínavě, že vás to donutí číst stále dál, dokud se nedostanete až na konec.Líbilo se mi, jak autor skákal z přítomnosti do minulosti. Na každou novou kapitolu jsem se proto těšila a byla napjatá, jak všechno dopadne. Pokud patříte k milovníkům detektivních a napínavých příběhů, neměl by vám tento titul ujít a rozhodně vřele doporučuji poohlédnout se po všech autorových knihách, které by si zasloužily větší pozornost, než jakou mají doposud. Už se nemohu dočkat další knihy, která u nás (doufám) brzy vyjde! Tato mi zůstane dlouho v hlavě. Tim Weaver je obrovský talent a jeho knihy jsou zkrátka skvěle napsány, výjimkou není ani tato. Nikdo není doma je pro mě jedna z nejlépe napsaných knih, které letos vyšly.