Podrobný průvodce nás seznamuje skutečně se vším, co by nás o seriálu, tvůrcích, místech, kostýmech, hercích nebo například hudbě či jídelníčku mohlo zajímat. Nacházíme zde vyčerpávající informace, rozhovory, popisky a zajímavosti o jednom z nejlepších britských seriálů poslední doby. Seriál se natáčel na hned na několika místech, ale tím nejznámějším je zaručeně Highclere Castle, který představuje samotný Downton. Dozvídáme se, jak těžké bylo vytvořit kostýmy, které by naprosto přesně vystihovaly dobu, postavení a zároveň se hodily do dané situace. Samotní herci se svěřují, co během natáčení prožívali a jaké to celé pro ně bylo. Někteří herci patří k mým velmi oblíbeným, a tak jsem byla ráda, když jsem si mohla přečíst jejich pocity a názory na natáčení a spolupráci s kolegy a kolegyněmi. Museli si nastudovat etiketu, vše muselo být do detailu perfektní – od jídla přes chování, oděvy, prostředí až po samotné dialogy.

Já jsem seriálu Panství Downton podlehla před několika lety a  má láska k tomuto dílu stále přetrvává. Miluji historii, obzvláště 1. polovinu 20. století, do kterého je děj zasazen, a tak jsem byla šťastná, když se mi do rukou dostala tato skutečně nádherná kniha,  a já tak mohla svůj zájem o období i seriál jen prohloubit. Na této knize oceňuji především nádherné barevné i černobílé fotografie, které je radost si jen tak prohlížet.

Po přečtení této knihy si teprve uvědomíte, jakou mravenčí práci všichni tvůrci měli, když se chtěli přesně držet doby, do které je děj zasazen. Možná právě díky této knize si seriál zamilujete o to více. Vřelé doporučení patří především fanouškům, kteří vědí, o čem seriál pojednává, ale klidně si knihu můžete přečíst i bez toho, aniž byste seriál viděli. Já osobně si v ní budu v budoucnu určitě velmi často jen tak listovat, protože stojí za to, a doufám, že se jednou dočkáme i průvodce po posledních dvou sériích.