Letošní rok bude skvělý

Letošní rok bude skvělý
I když první měsíc v roce přímo vybízí k nákupu motivační literatury, já nejsem jejím velkým fanouškem. Jenže život je občas pěkný chaos. Aspoň v tom mém jsou „zmatečné a neorganizované fáze“, ve kterých je toho na jednoho člověka prostě moc. A zimní spánek není společensky přijatelné řešení. Naštěstí moje oblíbená autorka Jana LeBlanc má pro podobné problémy pochopení a rozhodla se jim čelit svým šestým Zápisníkem!
Zápisník každodenních úspěchů není, stejně jako všechny ostatní, žádným vrcholným literárním dílem. Představte si jej jako objemnější diář s chytrými poznámkami, které vás mají navést ke kýženému výsledku. Ten je v tomto případě velmi ambiciózní. Díky Zápisníku s velkým nadpisem Jsem skvělá na titulní stránce by se měl změnit váš přístup k „nestíhání“. Takže, jestli si píšete dlouhé seznamy, které nestíháte plnit a na konci dne z nich máte spíše depresi než pocit, že vám pomohly zorganizovat den, jste tím pravým adresátem této knihy. Idea je jednoduchá: pokud máte tašky a pracovní stoly plné nejrůznějších papírků s neodškrtanými seznamy, zcela zbytečně se dostáváte do tlaku a útočí na vás chmury. Co jsem dneska celý den dělala, že nic není hotovo? Jak to, že ostatní stíhají? Jsem nemožná. Je to ale právě naopak. Jana LeBlanc vám ukáže, že jste naprosto skvělá, jen se na svůj každodenní život díváte ze špatného úhlu. Jen je místo dlouhého seznamu toho, co se za den nestihlo udělat, potřeba zapsat si alespoň tři věci, které jsou (pokud možno úspěšně) hotové. V Zápisníku na to nechybí dostatek místa, ale navíc je zde i spousta otázek, které vás mají navést k tomu, že o sobě začnete smýšlet pozitivněji a najdete si každý den chvilku lépe se poznat. A možná i změnit. Na začátku celého Zápisníku najdete pár tipů, které by vám mohly pomoci utvořit si nové mini-návyky. A na začátku a na konci měsíce pak krátké shrnutí, které vám pomůže zanalyzovat, jak se vám daří vaše drobné každodenní cíle nastavit a plnit.

Texty Jany LeBlanc čtu velmi ráda. Toho jste si možná na našich stránkách už všimli (najdete na nich rozhovor i recenzi na její knihu Moje bejby Amerika). Ale jsme k ní i kritická, hlavně v její knize mi přišlo, že se dost podceňuje a snadno se nechává odradit reakcemi okolí nebo strachem z nich. I to byl jeden z důvodů, proč jsem po jejím Zápisníku každodeních úspěchů sáhla. Chtěla jsem poznat její způsob, jak si zvýšit sebevědomí, protože se mi zdálo, že ona je osoba, která to potřebuje (berte mě ale trochu s nadsázkou, je mi jasné, že autora nelze nikdy soudit podle knihy). Pokud jste psavé a alespoň trochu důsledné, můžu vám Zápisník doporučit. Přinejmenším vám pomůže urovnat si myšlenky. A to je někdy velká věda! Společně s autorkou se i na tomto Zápisníku podílela ilustrátorka a designérka Martina Pavlová. Mně se zdá design Zápisníku jako příjemný mainstream. Je účelný a nijak neodvádí pozornost od toho hlavního: od obsahu, který do něj budete vpisovat. Jsem skvělá – Zápisník každodenních úspěchů se hodí pro všechny, které přes denní domácí rutinu pomalu pozbývají sebevědomí a sice si uvědomují, že život je skvělý, protože nám s každým novým ránem dává spousty příležitostí jak si plnit sny, ale zdá se jim, že na dosažení těch vlastních nemají dost času a talentu. Pochvalte se! Protože nikdo jiný to za vás neudělá! A když přeci, tak je to příjemný bonus navíc.