Když zpívají cvrčci

Když zpívají cvrčci
V této recenzi vám představím knihu, která mi doslova a do písmene zlomila srdce a na jejíž příběh nikdy nezapomenu. Proč mě knihy známého spisovatele Charlese Martina natolik ovlivnila a co jsem během čtení prožívala? Dozvíte se, když budete číst dál.
Kdybych tuto knihu měla shrnout dvěma slovy, byla by to slova – nejemotivnější a nejsilnější. Ano, přesně takový dopad na mě příběh měl. Když jsem před třemi lety četla Horu mezi námi od Charlese Martina, věděla jsem, že jeho knihy jsou neobyčejné. Až nyní, když jsem dočetla tuto knihu, chápu v plném porozumění svá již vyřčená slova.

Dlouho mi kniha Když zpívají cvrčci ležela v knihovně a čekala na přečtení. Když jsem ji kupovala pro příbuznou k narozeninám, rozhodla jsem se, že bych si ji také měla přečíst. To jsem ještě netušila, jak moc mě příběh zasáhne. Myslela jsem si, že po dočtení knih od mé oblíbené spisovatelky Sinéad Moriarty - Dobrá matka a Sedm dopisů z lásky (které mě též zasáhly), už mě žádná jiná kniha tolik nepřekvapí. Velmi jsem se mýlila. Číst jsem brzy ráno a nemohla jsem přestat, jak mě každá kapitola nutila pokračovat. Kapitoly nebyly dlouhé a končily vždy napínavě.

Během čtení se ve mě mísily všechny pocity. Přes soucit, smích, radost, smutek, naději i slzy, které mi po tvářích stékaly hned několikrát. Příběh byl představen vynikajícím způsobem, až jsem měla pocit, jako kdyby se odehrával přímo přede mnou. Silný a originální příběh malé nemocné holčičky Annie, která prodejem limonády vydělává na svou akutní a velice drahou operaci srdce a osudem zkoušeného chirurga Reese, jejichž cesty se nečekaně střetnou, si mě získal a nikdy na tuto knihu, na tento příběh nezapomenu. Jak dopadne boj maličké a roztomilé holčičky s nemocí srdce a jaký vliv na tok událostí bude mít Reese, si musíte přečíst sami. Maličká Annie, stejně tak jako sympatický Reese, vám přiroste k srdíčku a okamžitě si ji zamilujete.

Velmi doufám, že jednoho dne se dočkáme i filmového zpracování. Tato kniha by si ho rozhodně zasloužila.  Těším se, až se budu v blízké době začítat do poslední knihy od autora, která mi ještě chybí k přečtení - Ztracený příběh. Jsem přesvědčena, že to opět bude pecka! Pokud hledáte příběh, který vám zůstane v mysli a srdci na dlouhou dobu, doporučuji vzít do rukou právě tento titul.