Jane Austenová – Životopis

Jane Austenová – Životopis
Jméno úspěšné a oblíbené britské autorky Jane Austenové zná snad každý, kdo se alespoň malinko orientuje v literární tvorbě. Ale víte také, jaké byly její spisovatelské začátky, životní osudy nebo rodinné zázemí? Pokud jste si odpověděli nejméně jednou ne, rozhodně doporučuji sáhnout po této knize, ve které se vše podstatné, spojené s Jane Austenovou, dozvíte.
S Jane Austenovou jsem se já osobně setkala poprvé před více než deseti lety. Mou první přečtenou knihou byl titul Rozum a cit. Od té doby jsem se do autorčiny tvorby zamilovala a doslova hltala každou novou stránku a příběhy. Její knihy mám ráda dodnes a nenechám si ujít ani filmová zpracování. Minulý rok jsem dokonce četla vynikající životopis od mé oblíbené historičky Lucy Worsleyové – Jane Austenová Biografie. Až před pár týdny jsem náhodně narazila na knihu německé autorky, která se o životopis Jane zasloužila již před dvanácti lety. Mohla jsem tak porovnat obě biografie a načerpat nové informace o mé vůbec nejoblíbenější autorce. Životopis Jane Austenové se čte velmi dobře. I když je kniha poměrně tenká a malých rozměrů, ukrývá v sobě mnoho zajímavostí a detailů ze života britské spisovatelky 19. století. Naleznete zde i velké množství černobílých obrázků, které skvěle doplňují text. Nebude chybět kapitola zabývající se módou tamní doby, životním stylem a popisem dobové Anglie 19. století. Chronologicky sledujeme autorčino narození, rodinné zázemí, autorské začátky, prohry i výhry, které určily její životní cestu. Poznáváme její rodinu, přátele, hlavní hrdiny a hrdinky jejích děl. Samozřejmě nechybí ani popisy míst, která Jane se svou rodinou navštívila a kde nějaký čas i bydlela. Pro fanoušky této autorky je Životopis povinností k přečtení. Knihu bych především doporučila lidem, kteří si oblíbili díla Austenové. Fanoušci autorky i tehdejší doby si určitě přijdou na své a já mohu knihu vřele doporučit jako příjemnou a nenáročnou četbu do těchto nelehkých dnů. Myslím, že s přibližujícím se letním obdobím taková četba přijde vhod. Já osobně se ke knize určitě v budoucnu vrátím, až si budu chtít připomenout životní osud jedné z nejvýznamnějších autorek 19. století.