S Jane Austenovou jsem se já osobně setkala poprvé před více než deseti lety. Mou první přečtenou knihou byl titul Rozum a cit. Od té doby jsem se do autorčiny tvorby zamilovala a doslova hltala každou novou stránku a příběhy. Její knihy mám ráda dodnes a nenechám si ujít ani filmová zpracování. Minulý rok jsem dokonce četla vynikající životopis od mé oblíbené historičky Lucy Worsleyové – Jane Austenová Biografie. Až před pár týdny jsem náhodně narazila na knihu německé autorky, která se o životopis Jane zasloužila již před dvanácti lety. Mohla jsem tak porovnat obě biografie a načerpat nové informace o mé vůbec nejoblíbenější autorce.

Životopis Jane Austenové se čte velmi dobře. I když je kniha poměrně tenká a malých rozměrů, ukrývá v sobě mnoho zajímavostí a detailů ze života britské spisovatelky 19. století. Naleznete zde i velké množství černobílých obrázků, které skvěle doplňují text. Nebude chybět kapitola zabývající se módou tamní doby, životním stylem a popisem dobové Anglie 19. století.

Chronologicky sledujeme autorčino narození, rodinné zázemí, autorské začátky, prohry i výhry, které určily její životní cestu. Poznáváme její rodinu, přátele, hlavní hrdiny a hrdinky jejích děl. Samozřejmě nechybí ani popisy míst, která Jane se svou rodinou navštívila a kde nějaký čas i bydlela.

Pro fanoušky této autorky je Životopis povinností k přečtení.

Knihu bych především doporučila lidem, kteří si oblíbili díla Austenové. Fanoušci autorky i tehdejší doby si určitě přijdou na své a já mohu knihu vřele doporučit jako příjemnou a nenáročnou četbu do těchto nelehkých dnů.

Myslím, že s přibližujícím se letním obdobím taková četba přijde vhod. Já osobně se ke knize určitě v budoucnu vrátím, až si budu chtít připomenout životní osud jedné z nejvýznamnějších autorek 19. století.