Cizinka
Patříte k těm, kdo se zajímají o historii, mají rádi romantiku, napětí, nečekané zvraty a krásy Skotska? Pak vás jistě uchvátí historická série Outlander (Cizinka), jež si získala miliony čtenářů po celém světe. Byla podle ní natočena seriálová verze, která se věrně drží knižní předlohy. Nechte se vtáhnout do děje a prožijte s hlavní hrdinkou Claire všechny její radosti i strasti poté, co se náhle ocitne v minulosti. Tam se totiž skrývá její budoucnost.
Tato série si nepopiratelně získala nespočet čtenářů a příznivců po celém světě. Claire a Jamieho, jež jsou hlavními hrdiny příběhu, si zamilovala nejedna čtenářka, a když došlo na zfilmování, série se začala těšit daleko větší oblibě. Knihy jsou sice velice obsáhlé (od druhého dílu přesahují tloušťku 1000 stran i více), ale jsou psány v 1. osobě (ich formě) z pohledu Claire Randallové, která nám barvitě líčí vše, co prožívá. Příběh začíná na konci 2. světové války - Claire odjíždí s manželem Frankem na líbánky do Skotska. Netuší, že jí celá cesta přinese zcela jiné zážitky, než by na první pohled očekávala. Jedné noci se vydává ke kamenům Craigh Na Dun, postavených do kruhu, a je svědkyní určitého pohanského rituálu. Následující den se dotknutím jednoho z kamenů ocitá v minulosti o celé dvě století nazpět. Spolu s ní se ocitáme ve společnosti skotských horalů, anglických vojáků, vesničanů i odvážného a osudem zkoušeného Jamieho Frasera, který se brzy stane osudovým mužem hlavní hrdinky. Jak příběh postupuje, jejich láska se vzájemně prohlubuje, stejně tak i nenávist jejich nepřátel. Všechny knihy patří k mým oblíbeným a ráda se k nim vracím. Doma je vlastním ve starém vydání od nakladatelství Plejáda a nyní jsem si je pořídila také v novém vydání od nakladatelství Omega. Obálky jsou téměř všechny se seriálovou obálkou a v mé knihovně se krásně vyjímají. Série obsahuje hned několik dílů i doplňkových knih, které pojednávají o vedlejší postavě Lorda Johna Greye. U nás jich vyšlo zatím jen pár, ale i přesto můžeme být rádi, že u nás vůbec vyšly. Pojďme si je všechny představit! Cizinka První díl, kterým to vše začalo. Claire Randallová, bývalá zdravotní sestra se vydává na líbánky do Skotska, záhy se ocitá v minulosti a touží se vrátit zpět do své doby. Osud ale rozhodl jinak… Vážka v jantaru Druhý díl nás zavádí do prostředí sluncem zalité Francie. Claire a Jamie se pokouší zastavit jakobitské spiknutí, které vyústí v bitvu u Cullodenu. Podaří se jim změnit historii? Musí vynaložit veškeré úsilí a znalosti, které mají… Mořeplavec Poté, co se bitva u Cullodenu neodvratně uskuteční, odejde Claire zpět do 20.století, aby zde porodila Jamieho dítě. Vrací se zpět k Frankovi, ale její srdce už dávno nepatří jen jemu, nýbrž také Jamiemu Fraserovi. Domnívá se, že zemřel, ale po několika letech se dozvídá, že přežil. Touží se k němu vrátit… Bubny podzimu Čtvrtý díl nás zavádí na zcela jiné území než předešlé díly. Tentokrát se ocitáme v Americe. Jamie a Claire se zde pokouší usadit a poznávají tamní zvyky a tradice. I zde jim však hrozí velké nebezpečenství… Na scéně se tu objevuje také jejich dcera Brianna, která se taktéž vypravuje do minulosti za svými rodiči. Brzy po ní se tam vydává i její přítel Roger. Hořící kříž Ocitáme se v roce 1771 a povstání je na spadnutí. Jamie a Claire to moc dobře vědí, ale přesto se pokusí všemu zabránit. Podaří se jim to? Dalšími knihami z této série jsou PanicovéDávám ti své těloLord John a důvěrná záležitostLord John a bratrstvo čepele a Lord John a skotský vězeň. Panicové Krátký příběh Jamieho Frasera a jeho švagra a nejlepšího přítele Iana. Příběh o jejich společném dobrodružství ve Francii. Dávám ti své tělo Zajímá vás, jak autorka píše milostné scény ze série Cizinka? V této knize to najdete a dozvíte se toho mnohem více! Lord John a důvěrná záležitost Píše se rok 1757. Jednoho jasného rána uprostřed června lord John Grey vyjde z londýnského klubu Biftek a v mysli má zmatek. Šlechtic a vysoce postavený důstojník v armádě Jeho Veličenstva se právě stal svědkem něčeho šokujícího. Ale snaha vyhnout se skandálu, který by mohl zničit jeho rodinu, přebije něco ještě důležitějšího: Koruna mu určí, aby vyšetřil brutální vraždu kamaráda ve zbrani, který byl možná zrádce. Lord John a bratrstvo čepele Je to už sedmnáct let, co byl lordův otec, vévoda Pardloe, nalezen mrtvý s pistolí v ruce – obviňován, že jako jakobitský agent navždy pošpinil čest celé rodiny. Nespoutaní duchové minulosti se vrací na scénu. Bratr Lorda Johna dostal stránku chybějící stránku z deníku svého zesnulého otce a John je přesvědčen, že se někdo rodině Greyových vysmívá. A tak se obrátí na jediného muže, kterému může důvěřovat: skotského Jakobita Jamese Frasera. Ale je válka a osobní záležitosti musí jít stranou. Navíc Fraserovo vlastní tajemství zkomplikuje život lorda Johna. James Fraser nakonec získá chybějící kousek skládačky a lord John se musí rozhodnout, zda čest jeho rodiny stojí za riskování vlastního života. Lord John a skotský vězeň Lord John Grey – aristokrat, voják a příležitostný špion – má v držení balíček nebezpečných dokumentů, které obsahují důkazy korupce britských důstojníků. Ale i o něčem, co je daleko více nebezpečné. Čas se jeví jako rozhodující faktor, protože vyšetřování je zmatené, vede do Irska i na Skotskou vysočinu. Lord John, který dohlížel na jakobitské vězně, když byl guvernérem vězení Ardsmiur, si myslí, že by Jamie mohl být schopen překládat, ale bude Jamie chtít? Lord John a Jamie se nemají rádi, přesto spolu cestují do Irska, země, jehož hrady skrývají strašlivé tajemství a bažiny přeplnění lidskými kostmi. Pokud vás alespoň jeden titul zaujal, nemá cenu otálet. Pusťte se do čtení, uvidíte, že vás příběh chytí za srdce a nebudete moci přestat. Autorka má tak jedinečný styl psaní, že vás chytí s první stránkou a pustí až s tou poslední.