Byl jsem bodyguardem světových celebrit

Byl jsem bodyguardem světových celebrit
Spolupracoval s Arnoldem Schwarzeneggerem, Michaelem Jacksonem, Tinou Turner nebo Karlem Gottem. Nemluvím o žádné filmové ani hudební hvězdě, ale o Čechovi, který se rozhodl chránit vlivné osobnosti. Jeho jméno je Roman Anton a svůj pozoruhodný životní příběh vložil do knihy Zpověď bodyguarda.
Na úvodní straně tohoto titulu se usmívá právě herecká a kulturistická legenda Arnold Schwarzenegger. V pozadí ho sleduje jeho stín s černými brýlemi, který se musel postarat, aby se mu během pražské návštěvy nic nestalo. Roman Anton se rozhodl vyprávět o své neobyčejné kariéře bodyguarda, během níž si plnil vlastní sny. Začátek pro něj ovšem nebyl vůbec jednoduchý. Prošel tvrdým výcvikem, který by většina z nás brzy vzdala. On se ovšem rozhodl zapřít a překonat všechny překážky. A později toho rozhodně nelitoval. Následující stránky totiž popisují některé z jeho nejprestižnějších úkolů, během nichž musel hlídat světové celebrity na každém kroku. Nesnaží se přitom odhalit nějaké drby nebo pikantnosti, ale představuje především všechny radosti i starosti, které díky této práci zažil.

Je to opravdu fantastický příběh. Jen těžko si někdo z nás dokáže představit, že by se plavil po řece se slavným představitelem Barbara Conana. Nebo že by zažil soukromý koncert v autě s Tinou Turner. Roman Anton na tyto zážitky bude vzpomínat do konce života, i když často obnášely boj se stresem a někdy i opravdu složitými pracovními podmínkami. Čtenáři však vedle něho poznají i kousky oněch slavných osobností tak trochu z jiného úhlu pohledu. Jen málokdo totiž může vyprávět o zákulisí koncertů nějaké světové hudební hvězdy. Prostor ovšem dostávají i domácí osobnosti jako Karel Gott nebo třeba Tereza Pergnerová. Tu sice osobně Roman Anton nehlídal, ale přesto i ona vstoupila do jeho života. Jednou z nejzajímavějších částí je ta věnující se Michaelovi Jacksonovi. Tento obrovský fenomén své doby způsobil svou návštěvou v Praze velký humbuk. Budete svědky jeho vřelého vztahu k dětem, který byl mnohokrát zneužit k jeho očernění. Jak už jsem psal, autor se nevyžívá v nějakých drbech. Přesto částečně přidává na některé věci i svůj názor. Vedle kulturní scény se ovšem podíváme i na jedny z nejdramatičtějších demonstrací, které se v Praze odehrály během zasedání Mezinárodního měnového fondu. Pamětníci určitě nezapomněli na rozbité výlohy fast foodů, létající dlažební kostky nebo hořící barikády. No a někdo samozřejmě musel hlídat významné účastníky samotného zasedání. Celá kniha je velice čtivá, dramatická a obsahuje radu zábavných, ale i zajímavých momentů. Dozvíte se všechny úskalí profese, o které má asi většina z nás trochu mylnou představu. Samozřejmě nechybí ani fotografie, kde sice Roman Anton není hlavní hvězdou, ale často vykukuje zpoza nich. Zpověď bodyguarda je opravdu inspirující příběh o tom, jak se práce může stát (nebojím se říct) fascinujícím posláním. Vypráví o jednom muži, kterého většina lidí nezná, přesto určitým způsobem představuje takřka akčního hrdinu. Arnie je samozřejmě jen jeden, ale i u nás žijí muži s velkým M.