Blíží se školní ples a historie se začíná opakovat. Kdosi vyhrožuje, že se na školním plese stane něco děsivého, něco, co se už jednou stalo, a lidé začínají propadat panice. Ví, že každý skrývá nějaké tajemství, každý, v tomto malém městě.

Dva tajemství neudrží je kniha, která je přirovnávána ke Skrytým předmětům. Ano, také jde o dívku, která se vrací do rodného města, kde se kdysi stala vražda a musím přiznat, že oba příběhy si jsou v lecčems podobné. Zde jde ale o něco trochu víc.

V hlavní roli je mladá dívka, která se dostane do cizího města a je vržena do víru událostí. Seznamuje se s chlapcem, jehož bratr byl kdysi obviněn z vraždy královny plesu a oba to k sobě táhne. Když se začínají objevovat výhružné vzkazy, oči všech se upírají právě na bratra obviněného, a ačkoliv byl zproštěn viny, i nám začíná vrtat hlavou, zda opravdu neznáme pachatele.

Ella je sebevědomá, hloubavá, docela obyčejná holka, a její záliba v nevyřešených zločinech se u mě setkává s pochopením. Rozuměla jsem její frustraci, když nedostávala odpovědi na své zvídavé otázky. Její matka jí v ničem moc nepomohla a její nedůvěra ve vlastní rodinu jen roste, když si uvědomí, že před ní mají spoustu tajemství.

Dva tajemství neudrží je označováno někým jako Young Adult, tedy literatura pro mladé, a někým jako klasické napětí a detektivky. Trochu jsem měla ze čtení obavy, neboť toto označení mě mátlo. Ale nakonec jsem dostala docela obstojnou detektivku s jistou dávkou napětí a pubertální výlevy hlavních protagonistů jsem odsouvala do pozadí. Kniha je rozhodně čtivá a děj pomalu plyne až do dramatického vyústění, které je ovšem lehce předvídatelné. Pokud tedy máte doma dceru, která přichází do pubertálních let a chce číst, tuto knihu jí doporučuji všemi deseti.