Vinařova žena

Vinařova žena
Šampaňské a válka nikdy nešly ruku v ruce, jako v této knize. Dobré víno a všudypřítomné hrůzy nacistické nadvlády v příběhu lásky a zrady.
V knize Vinařova žena se nám dostává dvou časových rovin, obou nesmírně poutavých a čtivých. V současnosti sledujeme čerstvě rozvedenou Liv, která se vydá do Francie se svou výstřední babičkou Edith a odhaluje po kouscích její minulost, která všem zůstávala doposud skryta. V minulosti se přeneseme do malebného kraje Champagne v době druhé světové války a seznámíme se s vinařskou dynastií Chauveau - se šarmantním vinařem Michelem a jeho poněkud tichou a málo sebevědomou manželkou Inés. K ruce jsou jim sklepmistr Theo a jeho žena Celine, která má židovské vyznání, v této době tak nebezpečné. Tito čtyři se snaží vzdorovat nacistům, kteří rádi plení jejich sklepy, a zároveň se obě ženy musejí vyrovnat se zklamáním v manželství, každá však jiným způsobem.

Hlavní protagonista není přesně dán, neboť celý příběh se točí kolem spousty postav, ať už těch v současnosti nebo v minulosti. V době minulé se více autorka věnuje dvěma ženám, které i za války touží po lásce a snaží se ji u svých partnerů najít. Zároveň se ke slovu dostává francouzský odboj a příběh tím nabývá na atraktivnosti. V ději současném se jistě najde leckterá mladá žena, která se snaží vyrovnat s rozvodem. Všechny tři ženy jsou si v mnohém podobné, avšak každá úplně jiná. Jedna usoužená a plačtivá, jedna bojovná a ta další zase jen zklamaná muži. Autorka knihy Kristin Harmel je českým čtenářům již známa svými předchozími romány, které mě osobně příliš neupoutaly. Ale v tomto příběhu se mi dostalo vše, co mám na čtení tohoto žánru ráda, staré tajemství, trochu něžných citů a mírná dávka napětí. Nečekejte román, který budete chtít číst zas a znovu, na to je pro mě mírně naivní. Trochu děsu můžeme zažít při vyprávění o francouzském odboji, kdy si uvědomíme, že někteří lidé měli mnohem víc odvahy postavit se nacistům a mnohdy za to zaplatili cenu nejvyšší. Pokud máte rádi stará tajemství a dvě časové roviny, pak napsala Kristin Harmel knihu přesně vám na míru.