Mlčící fontány

Mlčící fontány
Podzim je období, na které se těší především čtenáři. Oprávněně, jelikož právě v tomto čase vychází spousta knižních novinek a člověk ani netuší, do které se pustit dřív. Přesně takový případ je i s touto knihou. Báječná spisovatelka Ruta Sepetys nám nyní představuje neklidné Španělsko v době občanské války a nadvlády generála Franka.
Hlavním hrdinou je mladý Američan Daniel, což je syn významného ropného magnáta. Daniel je vášnivým fotografem a rozhodně není v jeho největším zájmu převzít rodinný podnik a pokračovat v dlouholeté rodinné tradici. Další hrdinkou je poněkud plachá Ana, Španělka, která má co dělat, aby uživila svou rodinu. Jejich cesty se nečekaně střetnou, ale do jejich setkání a sbližování zasáhnou politické události. On je nadšený americký fotograf, ona španělská pokojská – dokáží najít mezi sebou lásku i v tak nebezpečném čase? Ocitáme se roku 1957 v Madridu, kde si nikdo nebyl jist své budoucnosti ani bezpečím. Svět byl v té době daleko komplikovanější a nedalo se, zvláště ve Španělsku v době diktátora Franka, jen tak někomu důvěřovat…

Na tuto knihu jsem se já osobně moc těšila, jelikož autorka patří k mým nejoblíbenějším spisovatelům. Její předchozí knihy V šedých tónech, Potrhaná křídla a Sůl moře si mě naprosto získaly a na její novinku jsem netrpělivě vyčkávala. Jakmile mi dorazila, okamžitě jsem se do ní začetla a skutečně, nezklamala.

Mlčící fontány se o autorčiných předchozích děl liší především délkou příběhu. K mému (příjemnému) překvapení zde na čtenáře čeká více než 500 stran, během nichž jej provází všemožné události a osobnosti. Ale nenechte se odradit velkým počtem stránek. Kapitoly jsou krátké, končí vždy v té nejnapínavější části, tudíž vás to nutí číst dál a dál, dokud se nedostanete na konec. Přesně takový styl psaní mám moc ráda. Autorka tu opět, jak je jejím dobrým zvykem, odkrývá poněkud neznámé a méně zajímavé historické období. Sama přiznala, že na výzkumu historických událostí, aby je mohla zakomponovat do příběhu, pracovala devět dlouhých let, během kterých nesčetněkrát samotné Španělsko navštívila. Za to ji já osobně velmi oceňuji a žasnu, kolik je toho člověk schopen udělat pro svůj vlastní příběh, zasazený do historického dění. Na konci knihy najdete i seznam publikací, ze kterých autorka při psaní příběhu čerpala. I když je kniha spíše spojována jako literatura pro náctileté, není tomu tak. Jedná se o společenský román, který si může přečíst jakákoliv věková skupina. Myslím si, že pokud přemýšlíte, čím obdarovat své nejbližší a myslíte si, že by se jim některá z knih Ruty Sepetysové mohla líbit, určitě se jedná o skvělý tip na vánoční dárek. Pokud jste od spisovatelky ještě nic nečetli, nyní je skvělá chvíle to napravit. Můžete začít úplně jakoukoliv knihou chcete. Ať už se rozhodnete pro tu či onu, nikdy neuděláte chybu, protože každá z nich je výjimečná a každá vás dokonale pohltí, že po jejím dočtení budete v údivu, že už je konec a příběh nepokračuje dál. Vím, že se nemá soudit kniha podle obalu, ale tady sami musíte uznat, že se obálka nakladatelství CooBoo dokonale povedla. Ve skutečnosti je ještě hezčí, než když ji vidíte pouze na fotografii. To už ale musíte posoudit sami. Jsem moc zvědavá, na jaké téma napíše Ruta Sepetysová svou další knihu. Už nyní se nemohu dočkat.