Alžběta a Nina

Alžběta a Nina
Pochmurné, tajemné Sudety odjakživa skrývaly spoustu tajemství. Nejinak je tomu i v příběhu Alžběty, nyní staré paní, která ve své minulosti skrývá odpověď na otázky, týkající se její rodiny.
Nina je mladá webová grafička, která ke své babičce neměla nikdy příliš blízko. Ale na sklonku jejího života, po zlomenině krčku, se s ní v léčebně sbližuje stále víc. A také má spoustu otázek. Otázek, na které zná odpověď jen její babička, která není příliš sdílná. Vydávají se spolu na čtyřdenní výlet do babiččina rodného kraje, který má vysvětlit, co se stalo v minulosti a co rozdělilo rodinu na dlouhá desetiletí. Jejich cesta za příbuznými vyvolává vzpomínky na dobu dávno minulou, na staré křivdy, nevyřčená slova a tajemství, které později mladou Alžbětu ovlivnilo a odtrhlo od toho, co je v životě opravdu důležité, a to je rodina.

S autorkou Janou Poncarovou jsem se setkala poprvé, i když jsem rozhodně zaregistrovala již její první knihu Podbrdské ženy, která měla u čtenářů obrovský úspěch. Ve své další knize Alžběta a Nina se zabývá palčivou otázkou Sudet a tím, jak válka ovlivňovala obyvatele této krásné krajiny. Její styl vyprávění je jemný, až poetický, což by někomu mohlo i vadit, ale sem to tak nějak patřilo. Vesnický život je popisován s jemným nadhledem, ale nikdo nezůstane na pochybách, jaký skutečně byl. Příběh odvíjející se na stránkách této skvělé autorky vás vtáhne do dvou časových linek a budete sledovat moderní Ninu, která se snaží pochopit důvody babiččina chování, a Alžbětu, mladou dívku, později ženu, která musela učinit důležitá rozhodnutí. Alžběta a Nina je určena nejen ženám, věřím, že je lahůdkou i pro leckteré muže, kteří mají rádi historii a nezaleknou se nálepky román. Na fotu autorka knihy Jana Poncarová