Dcera měsíční bohyně vás naprosto pohltí!

Strhující příběh, inspirovaný legendou měsíční bohyně Čchang-e, plný zajímavé čínské mytologie, s příměsí velkolepého dobrodružství, síly lásky, rodiny a také špetky magie.

Celá kniha se nese ve velmi nadpřirozeném až mystickém dojmu. Pro autorku jsou typické detailní a květnaté popisy přírody a především myšlenek hlavní hrdinky Xingyin, které tenhle pohádkový podtón krásně podtrhují. Přestože Sue Lynn Tan používá poetický jazyk, ve větné skladbě se ztrácet nebudete a slova vám naopak pomůžou skvěle dokreslit atmosféru a prostředí, které doslova hraje všemi barvami duhy. Příběh byl originální a jedinečný, při každé zmínce o tamějším světě jsem toužila vědět víc a užívala si každou minutu, kterou jsem v něm skrze čtení strávila.

„I palác, který nelze opustit, je vězením.“

Také se mi moc líbilo netradiční prostředí, se kterým se ve fantasy světech příliš často nesetkávám. Děj se odehrává v oblacích, daleko nad nic netušícími hlavami obyčejných lidí a společně s Xingyin máme prostor prozkoumat všechna možná zákoutí nebeského kontinentu plného příšer, bohů a jiných nesmrtelných bytostí. Xingyin se mi jako protagonistka moc líbila především proto, že nikdy nic nedostala zadarmo. V tomto ohledu nebyla jako klasická YA hrdinka, ale měla své mouchy, nedokonalosti a v průběhu na sobě musela dost tvrdě pracovat.

Jestli máte rádi milostné trojúhelníky, zbystřete, protože jeden takový se v knize nachází. A pokud je jako já nesnášíte? Nemusíte se ničeho bát, jelikož tenhle je nenásilný a upřímně taky dost opodstatněný. Co se zápletky týče, přestože mě hlavní dějový zvrat příliš nepřekvapil, byla jsem za něj takovým zvláštním způsobem ráda, jelikož nabídl osvěžující změnu od klišé předvídatelnosti, která v tomto žánru často holduje.

Autorka také nabízí „klasiku“ ve formě elementární magie (oheň, voda, země, vzduch), avšak pomocí zajímavých a originálních prvků jí dokázala vdechnout zcela nový rozměr. V knize kromě romantiky nechybí samozřejmě ani politikaření, bojové a akční scény, zajímavé zpracování mytologie a pořádná dávka napětí.

Dceru měsíční bohyně tedy všemi deseti doporučuji nejen fanouškům propracovaných fantasy skvostů jako Železná vdova, Magie zalitá jedem či Šest rudých jestřábů, ale také všem ostatním, kteří s asijskou mytologií teprve začínají. Tenhle příběh stojí za to!