Příběh nás nejdříve zavádí do země Brigantsko, kde se princezna Catherine chystá provdat za prince, kterého nikdy předtím nespatřila. Jak už to tak bývá, jedná se o čistě domluvené manželství bez lásky za účelem získání spojenců, větší moci a dalších politických výhod. V Calidoru se nachází tzv. zrádce. Jedná se o zhrzeného sluhu Marcha, který touží po pomstě na knížeti, u kterého slouží a kterému vděčí za zrazení a kompletní vyvraždění jeho lidu. Pitorii obývá lehkomyslný Edyon, který cestuje od města k městu a krade každou cetku, co ho okouzlí. Na pusté a velmi nebezpečné Severní planině utíká mladičká Tash před démony, které se svým společníkem loví pro jejich vzácný a ilegální dým. A kdo je voják? To je sladký Ambrose, princeznin osobní strážce a velký ctitel! Každý z hrdinů je naprosto jiný, avšak něco je spojuje. Osud všem rozdal nemilé karty, se kterými sice nechtějí hrát, ale nic jiného jim nezbývá, jelikož zlo se blíží a oni musí udělat vše, co je v jejich silách, aby ho zastavili.

Kniha je vyprávěna er-formou, a to z jednotlivých pěti pohledů hrdinů. Po popisné i dějové stránce je to příběh bohatý ve všech směrech. Popisy jsou podrobné, živé a velmi čtivé. Dějová linie je ze začátku titulu spíše pomalá, rozvleklá, ale brzy nasadí tempo a ukáže se v lepším světle. O gradaci, spád, překvapení, zvraty, akci či napětí skutečně není nouze. V příběhu se také objevuje velký důraz na samotné dialogy hrdinů, které jsou často velmi vtipné a osvěžují atmosféru knihy. Co se týče té samotné podobnosti s Hrou o trůny, tak tu bych viděla pouze v er-formě (a střídání hlavních charakterů díky ní) a velké popisnosti.

Když bych měla vypíchnout největších klady knihy, určitě by mezi ně patřil originálně vystavěný svět plný různých národů a jejich tradic a zvyků. Navíc kniha obsahovala podrobnou mapu, která skvěle sloužila při orientaci, ještě když se hlavní hrdinové tak nacestovali. Dále určitě více vypravěčů, kteří dokázali k ději přispět svojí jedinečnou osobností, a hlavně každý byl jiný! A v neposlední řadě příběh obsahoval zajímavou, ač docela jednoduchou zápletku, kterou jsem sice brzy uhodla, ale to mi nijak při čtení neublížilo.

Naopak mě autorka dokázala i něčím zklamatkoncem, který byl uspěchaný a odbytý. A já do poslední chvíle čekala na vytoužený wow efekt, který se bohužel po dočtení nedostavil. Také mi přišlo, že kniha obsahuje několik částí, které šlo v klidu osekat. Celkově to vyvolávalo během čtení táákovýýý tááhlýýý dojem… Ale jako celek je tento titul opravdu povedené dílo a já ho rozhodně doporučuji s hodnocením 4* z 5*.