Údolí
Martin Servaz, ač toho času suspendovaný, se vrací. Pátrá po bývalé přítelkyni, ztracené v samé vesnici ve středu Pyrenejí. Tajemný klášter plný mnichů, vesnice odříznutá od světa a brutální vrah, zanechávající po sobě znetvořená těla.
Bernard Minier nám v letošním roce představuje již šestý díl ze série s Martinem Servazem. Svérázný detektiv, ale s hlavou a srdcem na pravém místě. Momentálně suspendovaný, stará se o svého nemocného syna, začíná nový, křehký vztah. Když ho ale v noci probudí telefonát jeho bývalé přítelkyně Marianne, zoufale volající o pomoc, neváhá ani vteřinu. Vydává se do malé, zapadlé vesnice v samém srdci Pyrenejí. Temné lesy, starý klášter, který obývají mnichové, skrývající nejedno tajemství, a sesuv půdy, který odřízne vesnici od světa. I přesto zde dochází k rituálním vraždám a po Marianne není ani stopy.

Martin Servaz je českým čtenářům již velmi dobře znám a jeho případy sklízí jeden čtenářský úspěch za druhým. V každém díle jsou nastíněny útržky z knih předešlých, proto si můžeme o hlavním hrdinovi udělat obrázek ucelený. Je o něm známo, že se příliš často dostává do křížku s nadřízenými, do svých případů dává vše a nejednou se ocitá v nebezpečí. Jeho soukromý život je jako houpačka, nahoru, dolů. A ze všeho vychází silnější. Na lidskosti mu přidává jeho láska k synovi, jeho nejisté kroky coby otce. Do tohoto příběhu se o menší pauze vrací jeho kolegyně, kapitánka Zieglerová, a dostane trochu víc prostoru. Bernard Minier je zaručeně mistr slova. Přestože jeho thrillery jsou celkem obsáhlé, nenudíte se u čtení ani chvilku. Jeho umění sugesce nám dovoluje vžít se do ponuré atmosféry popisovaných míst, jako bychom sledovali černobílý film. Napětí nám dávkuje po malých porcích, aby drama bylo co nejúčinnější. Popisy znetvořených knih v knize Údolí, poslední boj obětí, to je něco pro otrlejší čtenáře, ale to je kouzlo Miniera. Buď ho milujete, nebo nenávidíte, nic mezi tím. Kniha Údolí je určena především pro ty, kdo mají rádi chytré, promyšlené příběhy, plné skrytých uliček, které se musí prozkoumat.