Na dvaceti dvou stranách (pokud správně počítám, stránky nejsou číslované) na vás čeká milý a poučný příběh doplněný velkými, barevnými ilustracemi německé designérky Stefanie Reich.

Hlavním hrdinou je malý, opuštěný veverčák Píťa a velký (ten je spíše samotářský než opuštěný) hajný Petr. Společně se vydávají na dobrodružnou cestu lesem, aby našli děti stromů. Jenže malé stromky to v dnešním lese nemají úplně jednoduché, pokud zrovna nejsou uměle vysazeny do lesních školek. Zabrat jim dává lesní technika i člověk. V lese je však zajímavého mnohem víc než malé stromky a nebezpečí číhá úplně jinde než byste jej čekali. Aneb kdo vás vyděsí víc: vlk, jestřáb nebo sýček?

Co mě na této knize baví, jsou dialogy. Vtipně napsané, působí velmi živě a nestrojeně. Jediný problém je, když musím měnit hlas a snažit se namlouvat veverku (hajný Petr mi podle mého názoru docela jde). Text je srozumitelný, přehledný, při čtení nebudete mít vy ani malí posluchači problém s žádnými záludnostmi.

Petr Wohlleben je expert na les. Nepředstavujte si ale žádného pár dní nemytého aktivistu, který se přivazuje k nejbližšímu stromu. Peter Wohlleben vystudoval vysokou školu a poté působil jako úředník zemské lesní správy. Toto zaměstnání ale po více než dvaceti letech opustil, aby se mohl věnovat projektu ekologického lesního hospodářství v oblasti Národního parku Eifel (leží ve spolkových zemích Severní Porýní – Vestfálsko a Porýní – Falc). Mimo to se díky svým jedinečným knihám o přírodě stal mediální „hvězdou“ a autorem několika bestsellerů. Já jsem si jeden z nich po přečtení této dětské knížky také pořídila, na recenzi se těšte, můžu prozradit, že zatím nezklamala. Vašim dětem bude ale úplně stačit, když jim řeknete, že autor této knížky je hajný Petr. Autor totiž vypadá přesně jako ilustrace hajného v knížce.

Tato knížka by podle mého neměla chybět v žádné dětské knihovničce. Je plná krásných ilustracích a milých slov. Nenásilně předává dětem myšlenku ochrany lesa a pozitivní vztah k přírodě, která je ideální místem pro dobrodružství. Osobně hodnotím velmi kladně podání „vztahu lidí a vlků“, který je v současné společnosti často zbytečně démonizován (vlk jako zlé a nebezpečné zvíře). I když kniha obsahuje více textu, co jsem měla možnost vyzkoušet, zaujala děti zhruba od 2,5 roku. Pokud k ní pořídíte i plyšového veverčáka Píťu, máte malé obecenstvo v kapse.