Tajemství loňského léta dostává knižního nástupce

Měli jste rádi film Tajemství loňského léta? Potom by vám určitě neměla uniknout ani kniha Šest, kterou má na svědomí britský autor Luca Veste. Tento příběh vám totiž bude trochu povědomý.
Parta přátel se rozhodne vyrazit na hudební festival, ale vůbec netuší, že navždy změní jejich život. V blízkém lese totiž po nenadálém konfliktu zabijí neznámého muže, rozhodnou se nekontaktovat policii a celou věc utajit. Dá se ovšem na takovou tragédii zapomenout? I po roce má na jejich životy stále neblahý vliv, a navíc jeden z nich za záhadných okolností umírá. Udrželi všichni svoje slovo, že o incidentu nikomu neřeknou? Minulost je může velice brzy dostihnout. Základní myšlenka knihy Šest opravdu hodně připomíná již zmiňovaný horor Tajemství loňského léta, který si v devadesátých letech získal miliony fanoušků po celém světě. Jasně, v detailech se liší, ale inspirace je prostě více než patrná. Někomu to může vadit, jiný nad tím bude plesat štěstím. Populární snímek totiž společně s Vřískotem patří mezi kultovní záležitosti tehdejší doby a dodnes na něj mnozí rádi vzpomínáme.

Britský autor Luca Veste ovšem hodně sází i na propojení minulosti hlavních hrdinů s momentální situací. Za pomoci flashbacků připomíná znepokojivé události jejich školních let. Mohou některé z nich mít vliv na současné dění? Nebo se vás snaží jenom zmást? Zápletka začíná postupně gradovat, napětí stoupá a nikdo si nemůže být jistý, jestli se mu něco nestane. Zúčastnění jedinci začnou pátrat na vlastní pěst, protože kontaktovat policii nechtějí. Ale je to dobrý nápad? Celkově si tento thriller nebo chcete-li horor na nic moc nehraje. Nenabízí příliš složitý děj, který je navíc trochu okopírovaný. Ale bude vás bavit. Plyne ve velmi rychlém tempu, nejsou v něm žádné sáhodlouhé kapitoly a svým způsobem by se to celé dalo označit jako odpočinkové čtení. Hlavních postav je šest a tvoří tři páry. Částečně se podíváte i na soukromé záležitosti okolo jejich vztahů a s většinou z nich se poměrně dobře seznámíte. Díky tomu si je dokážete představit jako běžné jedince řešící každodenní starosti obyčejných lidí. Rozhodně se jim přiblížíte daleko více než ve filmu. Důraz je kladen i na psychologickou stránku věci. Když někoho zabijete, přeci jenom to na vaší duši zanechá šrámy. Nemůžu s čistým svědomím říct, že by kniha Šest byla nějakým nadprůměrným dílem. Zároveň si však nezaslouží ani zahození do propadliště dějin. Je to prostě průměrný zástupce svého žánru nabízející dostatečné napětí i poměrně nečekaný konec. V závěru samozřejmě dojde k maximální gradaci akce a dozvíte se, kdo za tím celým stojí. Někdo to možná uhodne, pro mě to bylo překvapení. Své čtenáře si tento příběh určitě najde. A už kvůli srovnání s výše jmenovaným filmem rozhodně stojí za přečtení.