Srdcerváči

Srdcerváči
Tak i já jsem přelouskala již třetí návrat do světa Nicka a Charlieho a bylo to opět skvělé! I tento čtvrtý díl je plný nejen osobité roztomilosti jemu vlastní, ale také mnoha důležitých témat, o kterých je potřeba mluvit. Tento předposlední díl komiksové série „Srdcerváči“, tak jako jeho předchůdci, vypráví o lásce, životě a o všem, co se stane mezi tím.
Charlieho by nikdy v životě nenapadlo, že by Nick mohl jeho city opětovat… A teď spolu oficiálně chodí a on si pomalu začíná uvědomovat, že je připravený vyslovit svému milovanému ta dvě kouzelná slova! Nick to cítí podobně, ale má v hlavě spoustu dalších věcí, např. jak o sobě a vlastně i Charliem říct otci a hlavně ho tíží podezření, že Charlie dost možná trpí poruchou příjmu potravy… Z prosluněného léta se stal podzim a to znamená jediné: škola je tu! Nový školní rok přinese chlapcům mnohé těžkosti a oni sami začínají poznávat, co všechno může láska vlastně znamenat. První dva díly série byly spíše zaměřeny na hlavní dvě postavy a odhalování nejrůznějších tajemství a to nejen o nich samotných, ale též i o jejich nejbližších. Ve třetím díle autorka ukázala, že se jen tak něčeho nezalekne a rozšířila obsah komiksu o důležitá témata jako psychické poruchy, anorexie apod. Za mě tato témata byla dobře zvolena a povznesla samotný komiks na zcela novou úroveň. A díl čtvrtý? No čtete dál!

Pokud by se to tak dalo i nazvat, pak je tento grafický román velmi „čtivý“ kousek a jeho děj je dle potřeby přímočarý tak akorát. Grafická stránka knihy je nádherná a často vás nutí si knihu jen tak prolistovat, když jdete doma okolo knihovny. Co se týče dávky roztomilosti, je tento díl stejně „ňuňu“ jako jeho předchůdci. Pokud jste si ústřední dvojici hrdinů v první knize oblíbili, tak i zde se s nimi budete smát, plakat a hlavně jim fandit a přát všechno štěstí světa. Ve střípcích příběhu N&CH se najde snad každý z nás. Tento díl svým fanouškům opět ukázal, jak moc je důležité mít v životě přátelství, lásku, věrnost a rodinu. Autorka, stejně jako tomu bylo u třetího dílu, do příběhu zakomponovala i vážnější témata jako např. anorexii, OCD a sebepoškozování. Skrze hlavní hrdiny a jejich příběh čtenář „na vlastní kůži pocítil“ jejich strach z neznáma, ale také neuvěřitelnou odvahu. Dále také jak těžké je si říci druhým o pomoc, jak moc je důležitá podpora okolí v těžkých chvílích, jak je uklidňující se mít o koho opřít či jak moc náročná a trnitá je samotná cesta za uzdravením, uvědoměním si sebe samotného a své psychické poruchy. Alice Oseman opět vytvořila jedinečný příběh, který své čtenáře nejen potěší, ale taktéž donutí se zamyslet nad určitými hodnotami života. Navíc se můžete těšit na bonusovou kapitolu na konci knihy – na učitelský minikomiks! Takže suma sumárum - Srdcerváče 4 opět chválím a moc se těším, co poslední (pátý díl) ještě přinese.