Tato kniha je vyprávěna ve dvou časových rovinách, ale jedno mají společné, a to jsou mladé ženy hledající své místo na zemi. Před padesáti lety v tomto městě žila trojice mladých dívek, kamarádek na život a na smrt. Margaret, Ceecee a Bitty. Každá úplně jiná, ale přesto by jedna za druhou položily život. Věřily, že společně zestárnou a nic jejich přátelství nezničí. Ale stačilo málo a jejich životy se obrátily vzhůru nohama. Stačilo málo a zjistily, že jejich přátelství nestojí na tak pevných základech, jak si myslely.

Sny o pádech jsou druhou knihou americké autorky Karen White, která se v letošním roce českým čtenářům představila jako spoluautorka knihy Skleněný oceán. Pokud chcete psychologický román, jste tady správně. Přestože hlavními hrdinkami jsou především ženy, své slovo v knize dostanou i muži a jsou neméně důležití.

Larkin, mladá žena žijící v současnosti, je cílevědomá a naprosto spokojená se svým novým životem, ale ke své rodině má velmi rozporuplný vztah. Nenávidí svého otce a hodně dlouho si nebudete jisti, co stojí za její nechutí se s ním vídat. Když najde svou matku polomrtvou v rozpadlém rodinném sídle, je nucena zůstat ve městě a čelit duchům minulosti. Musí se postavit nejen lidem, které tady před lety nechala bez vysvětlení, ale i rodinnému tajemství, o kterém se vůbec nemluví.

Možná budete mít chvílemi pocit, že se v příběhu ztrácíte – a já ho tedy měla. Spousta jmen, spousta vztahových propletenců, až jsem se musela pekelně soustředit na souvislosti. Ale nakonec se mi dostalo odměny v podobě velmi kvalitního čtení o životě, vztazích a lásce. A o tom, kolik pádů jsme schopni za život prožít a překonat, abychom našli kus svého štěstí.