Skleněný oceán

Skleněný oceán
Lusitania, luxusní loď, která, podobně jako Titanic, měla být nepotopitelná. Ale německé válečné ponorce se to podařilo a loď šla ke dnu i s většinou pasažérů. Spolu s ní se v hlubinách oceánu ztratily příběhy a osudy lidí. Existuje však někdo, kdo chce znát alespoň některá tajemství pohřbená pod hladinou.
Píše se rok 2013 a mladá úspěšná spisovatelka Sarah Blakeová má za sebou první román. Ovšem je to již dlouho a úspory docházejí, stejně jako nápady na další knihu, která by její konto alespoň trochu pozvedla. V pozůstalosti své matky najde truhlu po babičce, o které jí matka vždy říkala, že ji nesmí za žádnou cenu otevřít. Poslechla. Tedy až doposud. A před jejíma očima se začíná odvíjet starý příběh, potopený v dubnu 1915 spolu s jejími předky. Cestuje proto do Anglie, kde se snaží o kontakt s Johnem Langfordem, pravnukem Roberta Langforda, stevarda na lodi Luisitania, který by jí mohl objasnit pravdu - pokud by tedy ovšem o jakýkoliv rozhovor stál.

Celá kniha se odehrává ve dvou časových rovinách. Pohled do minulosti nám představuje Caroline, manželka bohatého Američana Gilberta Hochstettera, která je proti vyplutí na širé moře. Na lodi se setkává se svým přítelem Robertem Langfordem, který ji nevysvětlitelně rozechvívá. U svého manžela se jí příliš porozumění nedostává a k příteli ji táhne nevysvětlitelné pouto, kterému nerozumí. Ale blíží se osudný střet s německou ponorkou a rozhodnutí, které se chystá učinit, se blíží. Na palubu osudní lodi se nalodí i Tess, zlodějka, kapsářka, podvodnice, pro kterou vyplutí znamená začátek nového života. Velmi brzy je jasné, že v celém dramatu jde o něco víc než pouze o potopení lodi. Své si zde zahraje i nedokončená skladba, kterou manžel Caroline opatruje jako oko v hlavě. Knihu Skleněný oceán napsala trojice autorek a je až s podivem, jak dokázaly všechny tři své myšlenky spojit v dílo, které by bylo tak čtivé. Styl psaní se jim dokonale povedlo skloubit v jeden a u čtení to rozhodně nepoznáte. Skleněný oceán je opravdu velmi povedený příběh vyprávěný z pohledu tří vypravěček. Na své si přijdou jak milovnice zamilovaných románů, tak dámy, které prahnou po špetce špionáže a válečného dramatu. Schválně mluvím o ženském pokolení, ale právě špionáž by mohla být atraktivní i pro mužské čtenáře, pokud přimhouří oko nad zamilovanými pasážemi. Skleněný oceán jistě nebude jediným dílem této autorské trojice a jsem velmi zvědavá, s jakým tématem přijdou autorky příště.