Pár týdnů před Vánocemi je v parku v Dublinu nalezeno tělo staré ženy, která je později identifikována jako Matka představená jednoho nedalekého, ale odlehlého kláštera. Vyšetřující inspektor Tom Reynolds se svým týmem odjíždí vyslechnout jeptišky a zjistit, co se za zdmi kláštera skrývá. Naráží na spoustu nenávisti, zeď tajemství a nevyřčené minulosti. Když je zavražděn i místní kněz, policejnímu týmu začíná být jasné, že musí pátrat v tajném archivu, aby nalezli odpovědi na své otázky dřív, než vrah udeří znovu. Blíží se sněhová bouře a začíná hra o čas.

Irská autorka Jo Spain se ve své knize věnuje otázce pro Iry hodně ošemetné, a tou jsou Magdaléniny prádelny. Tak byly nazývány domovy pro padlé ženy, které bydlely pod střechou spolu s jeptiškami. Bývalo s nimi velmi krutě zacházeno, byly ponižovány, děti  jim byly ihned po porodu násilně odebírány, aniž měly možnost se na ně jen podívat. Irsko se k tomuto tématu nerado vyjadřuje, bere to jako velkou skvrnu na duši všech Irů, potažmo celé irské církve. Nejenže do těchto domovů byly dívky a ženy posílány za sebemenší prohřešek, aniž by se zkoumalo, zda je dívka opravu vinna, nebo jí bylo ublíženo. Ale děly se zde nelegální adopce a naprostá většina matek své děti již nikdy nenašla. Tedy v případě, že vůbec kruté zacházení přežily.

S naším požehnáním vás vtáhne do děje již od první stránky. Atraktivní a neotřelé téma, postavy, kterým se autorka věnuje celkem zevrubně a dává jim prostor. Nemluvě o skvěle načasovaném a překvapivém konci, který rozhodně nečekáte.

Pokud jste milovníky thrillerů, ve kterých pátrání směřuje do hluboké minulosti, nenechte si tuto druhou knihu spisovatelky určitě ujít. Zklamaní určitě nebudete.