Řecký sen

Řecký sen
Chcete prožít nádherný Řecký sen? Pak si určitě přečtěte tuto knihu, přenesete se na krásný ostrov plný řeckých tradic, zvyků, venkovského života a slavné řecké pohostinnosti.
Pippa trávila v dětství každé prázdniny na ostrově Kos v malé vesničce Taxos. Žila s místními a její nejlepší kamarád byl Nikos, syn majitelů zdejší taverny, se kterým se proháněla po místních plážích, užívala života a snila o vlastní čajovně, kde se budou prodávat její koláčky, které tak ráda pekla. Když však mladá žena dospěla, přestala ostrov navštěvovat a stala se z ní pracovnice v bance s úhledným drdolem na hlavě, v kostýmku a lodičkách. Na Kos téměř zapomněla, žije spořádaný život se svým přítelem Henrikem, úspěšným byznysmenem. Když však Henrikovi přijde nabídka z jeho developerské společnosti podívat se na Kos služebně a domluvit tam „jistý“ obchod, Pippa neváhá a vydá se na ostrov s ním. Když dorazí do jejího milovaného městečka, téměř ho nepoznává. Je zchátralé, nikde ani noha a lidé tu doslova živoří. Samozřejmě se setká s Nikem a jeho rodiči, sama se snaží vymyslet pro vesničku řešení, jak by mohla vzkvétat a jeho obyvatelé opět vydělávat. Nakonec si otevře svoji vysněnou čajovnu, peče koláčky a snaží se místním pomoci v zachování starých tradic. Henrik je v tuto chvíli upozaděn, protože jde s jeho developerským plánem proti celé vesnici, a Pippa si začíná uvědomovat, jak moc Řecko a jeho styl života miluje.

„O hodinu později se začal snášet soumrak. Do Taxosu mě doprovázelo cvrčení cikád a šumění mírných přílivových vln. Sandály jsem dávno zula a mezi prsty se mi prosíval prachový písek, jemný jako to nejkřehčí těsto na čajové koláčky. S houstnoucím šerem se ztrácely obrysy skalnatého útesu. Jantarově žlutá světla taveren a domů přede mnou působila jako balzám. Nehledě na momentálně rozbouřené vody svých milostných záležitostí bych návrat do svého milovaného Taxosu nevyměnila za nic na světě. (…) Při chůzi jsem si nechala nohy omývat vlnami. Když jsem z vesnice uslyšela chytlavou melodii vydrnkávanou na buzuki, na chvíli jsem se zastavila.“ Řecký sen je to pravé čtení na léto! Příjemné, oddechové, nenáročné, milé, lehké, pohlazení pro všechny milovníky Řecka a moře. Čte se velmi dobře a já se moc bavila. V duchu jsem se přenesla na krásný Kos, kde jsme asi před deseti lety byli, zasnila se a užívala si přímořskou atmosféru, pohostinnost a soudržnost místních Řeků, a vychutnávala si každou řádku. Jak jsem se dočetla, na podzim nás čeká druhý díl této romantické knihy pod názvem Moje vánoční řecká svatba a já si ji určitě nenechám ujít. Moc se těším na další krásný příběh z Kosu, očekávám, že bude plný řeckých vánočních zvyků, lásky a romantiky. Pokud jste milovníky Řecka tak jako já, pak si na tuto autorku rozhodně posviťte. Řecký sen je totiž zábavný, čtivý a určitě sedne každému, kdo toto téma vyhledává.