Prokletý kraj

Prokletý kraj
Šumavské lesy a jejich tajemství. Kdo by nebyl zvědavý, co se zde stalo v minulosti, kdo by se nezačal zajímat o trochu temnou minulost své rodiny? Ale stále jsou lidé, kteří nechtějí, aby minulost a její tajemství vyšly najevo.
Michaela Klevisová je známá česká autorka převážně detektivních příběhů. Její série s policistou Bergmanem má spousty nadšených čtenářů. Nyní se rozhodla přijít s něčím novým, což hodnotím jako velmi podařený krok. Malá vesnice s názvem Jelení Hora je ukrytá hluboko v temných, šumavských lesích. Po druhé světové válce poskytla domov několika českým rodinám z Rumunska, teď již má jen pár obyvatel. Sledujeme příběh mladé ženy Gerdy, která se sem vrátila po letech se svou dcerou a snaží se postavit na nohy po ošklivém rozvodu. Na kratší dovolenou sem přijela i Linda, jejíž rodina odtud pochází. Obě ženy se spřátelí, a když Linda nalezne ve staré kůlně fotografie svého dědečka, začne se na své prarodiče vyptávat. Ale starousedlíci většinou mlčí a otázky přibývají. Když je zavražděn místní neoblíbený soused, kola osudu se nezadržitelně otáčí a dlouho střežená tajemství se sama přihlásí o slovo. Obě protagonistky knihy Prokletý kraj jsou mi věkem blízko, přesto jsem si k nim vztah nevytvořila. Gerda má nakupovací obsesi a nepřemýšlí moc dopředu a Linda je trochu ušlápnutá žena, která pořádně neví, co si má počít se svým životem. Michaelu Klevisovou znám již z předchozích knih, ale tato byla zcela jiná a za mě naprosto skvělá. Hluboké lesy, mlha, zvedající se z údolí, zamračení a tajemní sousedé, to vše dalo dohromady ponurou atmosféru výborného příběhu. Pátrání v minulosti mělo v sobě cosi, co mě nutilo stále číst a doslova mě vtáhlo do děje. Prokletý kraj je výpravou do hluboké minulosti jedné vesnice, kterých po válce byly stovky a všechny mají jedno společné: zajímavý, smutný a temný příběh. A tento rozhodně stojí za přečtení.