Princ Philip za svůj život prožil ohromnou spoustu věcí, procestoval celý svět, poznal různé kultury, miloval sport, umění, zvířata, ale ze všeho nejvíce svou rodinu a vlast. V dětství zažil nelehkou dobu, kdy byl nucen utéct ze svého rodného Řecka. Pocházel z pěti sourozenců, přičemž měl čtyři sestry. Otec mu zemřel mladý, matka trpěla duševními problémy, sestry se provdaly do Německa. Philip byl v nelehkých časech svého dospívání vystaven životním zkouškám. Ve svých osmnácti letech potkal svou osudovou lásku, princeznu Alžbětu z Yorku, budoucí královnu Alžbětu II. Když princezna dovršila věku jednadvaceti let, vzali se ve Westminsterském opatství 20. listopadu 1947. Princ Philip se stal vévodou z Edinburghu a o pět let později princem chotěm britské panovnice. Ze šťastného a dlouhého manželství, které do princovy smrti trvalo neuvěřitelných 73 let, vzešly čtyři děti – Charles, Anne, Andrew a Edward. Princ Philip zemřel v letošním roce 9. dubna, v den, kdy jeho nejstarší syn Charles slavil 16 let ode dne, kdy se podruhé oženil s vévodkyní Camillou. Na tento den Charles rozhodně nikdy nezapomene.

Kniha popisuje prince Philipa jako nesmírně skromného, vnímavého a pracovitého člověka, který si dal za životní úkol nikdy nezklamat královnu. Myslím, že jeho cíl se splnil. Máme možnost sledovat princův vztah s každým z jeho dětí, vnoučat, blízkých přátel či pracovníků, sledujeme vývoj princovy kariéry coby člena královské rodiny, a dále nám kniha dává nahlédnout do soukromé korespondence, kterou vedl se svou snachou princeznou Dianou v době, kdy její manželství s Charlesem krachovalo. Nejen to. Jedna z kapitol je dokonce věnována Philipovi a Dianě. Od samotných začátků až do odhalení jejího pomníku v roce 2007. Autorka nám podává zcela jiný pohled na tohoto výjimečného muže, který vstoupil do dějin nejen jako nejdéle žijící manžel královny, ale současně jako významná osobnost dnešního světového dění.

Ingrid Sewardová není na českém knižním trhu neznámá. Před třemi lety u nás vyšla kniha pojednávající o princi Philipovi a královně Alžbětě s názvem „Můj manžel a já.“

Já osobně jsem se na tuto knihu moc těšila, jelikož mám k princi velmi blízký vztah. Sama jsem si s jeho kanceláří v minulosti vyměnila mnoho dopisů. Na prince budu s láskou vzpomínat a rozhodně si tuto životopisnou knihu přečtu v budoucnu znovu.

Doporučila bych ji těm z vás, kdo se zajímá o královskou rodinu či o Velkou Británii. Anebo těm, kdo rádi čtou životopisné knihy.