Poprava
Zavraždil jí dceru a ona čekala dlouhých dvacet let na jeho popravu. Ale cestou se stane něco, co ji přesvědčí o tom, že nic není tak, jak vypadalo.

Susan před dvaceti lety zavraždili malou dcerku Amy. Netvor, jak ho v duchu přezdívala, znásilnil a zavraždil její malou holčičku. Pachatel se přiznal a Susan se nyní, dvacet let od rozsudku, vydává na dlouhou cestu napříč státy, aby přihlížela jeho popravě. Spolu s dcerou přišla i o manžela Dannyho, který nevydržel tlak a psychické rozpoložení své ženy a rozvedl se s ní. Náhodou svého bývalého manžela opět potkává a ke svému zděšení přichází na podezřelé okolnosti. Jak je možné, že Dannyho dcera, kterou má se svou nynější ženou, nosí na krku stejný náhrdelník z korálků, který měla Amy a který se po její smrti nenašel?

Americký spisovatel Matt Witten přichází se zcela neotřelým tématem, který je čtivý a rozhodně si získá čtenářovu pozornost již od přečtení anotace. Téma zavražděného dítěte nové není, ale cesta na popravu vraha a sonda do minulosti, ve které je příliš mnoho ukrytých odpovědí, určitě ano. Susan je zlomená žena, která žije pouze pro popravu vraha své dcery. A když jí cesta připraví překážky, dostaví se první pochybnosti. Rozuzlení celého příběhu je dramatické, i když zhruba od poloviny knihy malinko předvídatelné.

Kniha Poprava je výpovědí jednoho mylného úsudku, jednoho životního omylu a bolesti a já ji mohu jen doporučit.