Podělaným navrch

Podělaným navrch
Také jste si někdy připadali jako totální mimoň? Nic se vám nedařilo a váš život byl obyčejný až nudný? Láska se vám vyhýbala a celkově vás nikdo nedokázal pochopit? Pokud jste na vše odpověděli ano, tak to si jistě budete rozumět s hlavní hrdinkou této knihy - Molly!
Příběh je členěn na očíslované kapitoly, většinou o délce okolo deseti stran, což je pro čtenáře naprosto vyhovující, příjemné a neobtěžující. Autorka si dokázala skvěle pohrát se slovní zásobou, která trefně vystihuje teenagerské vyjadřování. Navíc je text obohacen o „sms či chatové zprávy“ výborně charakterizující dnešní mládež a její životní styl. Celým příběhem nás provází již zmíněná Molly, která je zde zastoupena rovnou ich-formou, která je pro čtenáře nejvíce osobní, a tudíž se dokáže dostat pod kůži a ovlivnit emoce. Molly a její dvojče Cassie žijí se svými rodiči celkem spokojenými životy. Jak už to tak bývá u dvojčat, jsou naprosto nerozlučná, a to platí i zde. Avšak jen do té doby, než Cassie začne randit a najde si vážnou známost. V tu chvíli se začne Molly bortit její - tak dobře udržovaný - svět. Její milovaná sestra začne mít spoustu tajemství a Molly více méně ze své nové životní etapy vynechá. Navíc cítí bolest z nepovedených vztahů a Cass ji neustále tlačí do nových a nových seznamovacích příležitostí. Ale Molly není štíhlá modelka, která by měla každého kluka, na kterého si ukáže, avšak… Každý na tomto světě máme někoho, kdo je pro nás ten pravý, a je tedy skutečně možné, že čeká ten dokonalý protějšek i na hlavní hrdinku tohoto příběhu? A je vůbec možné, že svoji spřízněnou duši již potkala a zamilovala se do ní a jen o tom ještě neví? Autorka Becky Albertalli se již českým čtenářům zapsala do paměti knihou Probuzení Simona Spiera neboli Já, Simon dle filmového názvu. Za sebe mohu říci, že Podělaným navrch se mi líbilo mnohem více než kniha o Simonovi, ale jeho příběh i filmovou verzi rozhodně doporučuji! Navíc v tomto románu se čtenáři mohou znovu setkat s jeho postavou, což bylo naprosto neočekávané, ale dokonalé překvapení. Podělaným navrch je velmi čtivý příběh s krásnými myšlenkami vhodný pro dívky všeho věku nejen na letní relaxování. Samozřejmě bude román nejvíce sedět dívkám okolo 16-17 let, ale věřím, že i starší ročníky jako já si knihu užijí a v hlavní postavě se naleznou. Příběh ukazuje, jak je život nepředvídatelný. Že láska na jednu stranu bolí, ale také dokáže rozsvítit životy. Že bez riskování nelze nikdy ničeho dosáhnout. Já za sebe mohu knihu s radostí doporučit a dávám jí celkové hodnocení 4* z 5*. Pokud jste ještě nezkoušeli tvorbu této autorky, neváhejte a její knihy si pořiďte, jelikož dle mne to nebudou zbytečně utracené peníze!