Knihy Julie Caplinové jsou opravdovým pokladem v mé knihovně. Příběhy pohodové, odpočinkové, díky kterým procestujete různá místa, aniž byste vystrčili paty ze svého domova.

První setkání s touto autorkou bylo u knihu s názvem Kavárna v Kodani, následovalo v Pekárně v Brooklynu, v Cukrárně v Paříži a nakonec na Pláži v Chorvatsku. Knihy na sebe nijak nenavazují, tudíž je můžete číst libovolně, jak se vám zachce. Všechny patří k mým oblíbeným, a tak jsem se moc těšila, až se začtu do Pláže.

„Odplujte do krásného Chorvatska za letním sluncem, třpytivě tyrkysovým mořem a romantickým příběhem, který nedokážete odložit, dokud ho nedočtete!“

Hlavní hrdinkou této knihy je Maddie. Je mladá, talentovaná a inteligentní. Vystudovala dějiny umění a touží se prosadit jako výtvarnice. Osud tomu tak nechtěl. Jelikož se ocitá v situaci, kdy nemá dostatek peněz, rozhodne se, že přijme letní brigádu jako hosteska na luxusní jachtě v Chorvatsku. Práci jí dohodila kamarádka Nina, jejíž bratr Nick je jedním z hostů na lodi. Pochází farmářské rodiny, ale nyní se na něj usmálo štěstí, když chodí s modelkou Tarou. Maddie se snaží, seč jí síly stačí, aby se zavděčila hostům, ale arogantní a nepříjemná Tara jí vše jen komplikuje. Navíc vztah mezi Nickem a Tarou už je ten tam. Začíná skřípat a je jen otázkou času, jak dlouho spolu vydrží. Každý přeci jen pochází z úplně odlišných světů. Nick z farmy a Tara z velkoměsta. O Maddie se mezitím začíná zajímat bohatý a pohledný Simon, který oceňuje její výtvarný talent a plné křivky, ale myslí to vůbec upřímně? Maddie si totiž začíná uvědomovat, že se jí čím dál tím více začíná líbit právě Nick…

Pláž v Chorvatsku je milá, příjemná, romantická a oddechová kniha, kterou si prostě a jednoduše zamilujete. Nakladatelství Cosmopolis patří velký palec nahoru za krásné obálky, které se povedly u všech knih od této spisovatelky. Co se týče hlavních hrdinů, kromě Tary (a mé drobné nedůvěry v Simona) mi k srdci přirostly téměř všechny postavy. Mám v plánu se ke knize za čas vrátit, zřejmě v průběhu léta, až se budu chtít, alespoň v mysli, ocitnout v Chorvatsku. Pokud se do Chorvatska skutečně chystáte, bylo by skvělé, pokud by s vámi cestovala i tato tematicky laděná kniha, která se v dané destinaci bude číst o to lépe. „Nechte se unášet na vlnách třpytivého moře, vychutnejte si slunce, romantiku a užijte si plavbu.“

Knihu bych doporučila všem, kteří vyhledávají romantiku a odpočinkovou četbu. Věřím, že se vám bude moc líbit, stejně jako mě.

Těším se na další autorčin počin, který má u nás brzy vyjít pod názvem Hotýlek na Islandu. Jsem zvědavá, jaký příběh na nás všechny čeká.