Němý svědek

Němý svědek
Emma má tajemství, které v ní hlodá už několik let. Emma je matkou a manželkou, ale nemůže se hnout z místa, neboť hrozí, že její čin vyjde najevo. Emma zavraždila svého přítele a je na čase vyjít s pravdou ven.

Irská autorka Caroline Mitchellová se nám vůbec po prvé představuje s psychologickým románem, který od prvních řádků stojí za naši pozornost.

Emma, coby nadaná studentka, má v soukromí spoustu problémů. Matka od nich odešla a ona zůstala se sestrou, která se brzy postavila na vlastní nohy, a otcem, který se postupně uzavírá sám do sebe. Když na její školu nastoupí nový učitel Luke, který jí věnuje až příliš pozornosti, chytá se toho jako tonoucí stébla a začne nezdravý vztah, ve kterém není vítěze. Pedagog Luke ji zahrnuje přílišnou otevřeností, něžnostmi, které vyústí až po milostné okouzlení, ze kterého ovšem brzy začne couvat. A pak přijde osudný den, kdy Emma Luka zabije a zakope na zahradě. O pár let později je Emma manželkou Alexe a matkou malého chlapce, majitelkou úspěšného obchodu, ovšem stále bojující se svými zažívacími problémy. Střídají se u ní stavy přejídání, následného zvracení, a když Alex navrhne, že by dům prodali a přestěhovali se do města, Emma ví, že nastal čas vyjít s pravdou ven a Alexovi vše vypovědět. Ovšem Luke se znenadání objevuje na scéně a vše se začíná zamotávat. Přece ho zavraždila a zakopala, nebo ne? Emma i Luke vypovídají svůj románek každý u jiného úhlu a čtenář tak neví, který si vybrat. Chvíli jsem se přikláněla k Emmině verzi a bylo mi jí líto, chvíli jsem zase našla sympatie v Lukovi a říkala si, že ta Emma je prostě vadná. Stejně tak to měli i její nejbližší, její sestra, která byla jejich vztahu nepřímým svědkem, i Alex, manžel, kterému se jeho dosavadní manželský svět začíná hroutit a nabývá dojmu, že svou ženu vlastně nikdy pořádně neznal.. Autorka Caroline Mitchellová je bývalým policejním detektivem a při své práci se specializovala na jednání s obětmi sexuálních deliktů či domácího násilí. Své poznatky a myšlenky skvěle zakomponovala do své knihy a čtenář opravdu chvílemi neví, čemu a komu má věřit. Brilantně vykreslené charaktery všech hlavních postav, tajemství, které mělo zůstat skryto hluboko v zemi, téma bulimie a psychické poruchy, to vše najdete v její knize Němý svědek, kterou si oblíbila i známá autorka Angela Marsons, která u čtení této knihy nedýchala napětím. Caroline Mitchellová vydala víc knih, mimo jiné i sérii Detektiv Jennifer Knight, a nám nezbývá než doufat, že i tyto knihy budou brzy přeloženy do českého jazyka a zavítají na pulty českých knihkupců.