Když jsi odešel

Když jsi odešel
Starý, odřený kufr skrývá babiččino tajemství, deník, který vypadá jako román. Na jeho stránkách se vracíme o desítky let zpátky, do let babiččina dospívání, do let, kdy poznala svou velkou lásku.
Když Holly prožívá ve svém partnerském vztahu krizi, na druhé straně města jí umírá babička. Ve svém smutku se uchýlí do babiččina domu, aby si připomněla, jak krásné bylo její a bratrovo dětství, které u ní prožívali, v domě plném tajemných koutů a krásné zahrady. Zdá se, že umírající babička se jí snaží něco říct, něco, co ji celý život tíží, a odpověď Holly najde na staré půdě mezi zaprášeným harampádím. Starý, odřený kufr skrývá babiččino tajemství, deník, který vypadá jako román. Na jeho stránkách se vracíme o desítky let zpátky, do let babiččina dospívání, do let, kdy poznala svou velkou lásku. Před očima Holly se odvíjí smutný příběh dívky, která to doma se svým tyranským otcem rozhodně neměla lehké. Příběh lásky, která neměla moc šancí, ale byla opravdová.

Americká autorka Brooke Harris se nám představuje s knihou, která se odehrává ve dvou časových rovinách. Pro milovníky tohoto stylu to pravé čtení. Smutný a dojemný román lásky, kterou by si přála prožít každá z nás. Autorka dojemně a s citem vypráví o strastech mezilidských vztahů v rodině, o krutosti, jaké je schopen vlastní otec. A mladý muž s přezdívkou Skicák, jako princ na bílém koni, přes všechny překážky, vstupuje do života hlavní hrdinky, ale nic není jednoduché, nic není pevně dané. Holly, hlavní protagonistka příběhu, se zdá být sebevědomou ženou, ale v domě, u postele umírající babičky, se opět stává malým dítětem. Nález deníku a jeho následné čtení ji donutí změnit vnitřní hodnoty a dívat se na své problémy z jiného úhlu. Vyzdvihla bych její vztah s bratrem, který je kouzelně dětinský, ale jejich pouto je záviděníhodné. Láska k milované babičce, její krachující vztah s přítelem - to vše nabírá jiný směr a díky deníku se ujišťuje v tom, že najít pravou lásku znamená výhru. Román Když jsi odešel je příběhem velké lásky a nečekaného, smutného konce, který mnohým vžene slzy do očí, pokud má to správné cítění. Dvě časové linie zajišťují poutavé čtení, ke kterému se budete rádi vracet.