Když jsem tě viděla naposledy

Když jsem tě viděla naposledy
Kate je velmi úspěšná žena, má milujícího manžela, úspěšnou kariéru, velký dům. Ale když zavraždí její milovanou matku, život se jí obrátí vzhůru nohama.
Na matčině pohřbu cítí, že je něco špatně, a opravdu tomu tak je - přichází první výhružný vzkaz, ve kterém je jí vyhrožováno smrtí. Začíná se opravdu bát, pachatel matčiny vraždy zatím nebyl dopaden. Na pohřbu se po letech objeví její dávná kamarádka, která si nerozumí se svým manželem, ale Kate ji potřebuje. Když jí nabídne pomoc při pátrání, Kate neváhá a s úlevou pomoc přijímá. A začínají vylézat na povrch skrytá tajemství Baltimorské smetánky, lži, nepravdy, spletité vztahy. A Kate jde stále o život.

Kniha Když jsem tě viděla naposledy je označovaná za thriller. Není to tak docela pravda. Je to spíš román pro ženy, neboť i když jde v první řadě o vyšetřování vraždy a pokusu o ni, toho napětí se nám dostane jen velmi málo. Spíš než ke krvavému dramatu bych se přikláněla k sondě do společenské smetánky, která hýří penězi a ve svém bohatství se prostě nudí. Hlavní hrdinka Kate je sice úspěšná doktorka, ale je tak neskutečně naivní a místy snad i hloupá, až to knize ubírá na atraktivnosti. Na druhé straně její kamarádka Blaire, která se zjeví jako rytíř na bílém koni a všechno vyřeší, no páni. Trochu přitažené za vlasy. Autorem této knihy je dvojice spisovatelek píšících pod pseudonymem Liv Constantine. Jejich první společné dílo Poslední paní Parrishová je vystřelilo na první příčky literárního nebe, neboť přinesly něco nového, něco neotřelého. Ale s touto knihou jakoby usnuly na vavřínech a zplodily něco, co označily za thriller, ale není tomu tak. Nemůžu říct, že by kniha byla špatná. To rozhodně nebyla. Ale nedostala jsem to, co jsem od ní očekávala. Nic mě nedrželo dlouho do noci u čtení, neměla jsem to nutkání číst, abych věděla, jak to bylo dál. Příjemné, předvídatelné, málo akční, málo napínavé.

Budu jen doufat, že pokud se toto spisovatelské duo rozhodne pokračovat v psaní knih, rozhodne se trochu víc pohrát se zápletkou, aby čtenáře opravdu připoutala ke stránkám knihy.