Hrdinové českého hokeje v knize

Hrdinové českého hokeje v knize
Publikací o hokeji už u nás vyšlo opravdu hodně. Občas se ovšem objeví lahůdka, kterou by si všichni fanoušci tohoto sportu neměli nechat ujít. Patří mezi ně i nádherná kniha Hrdinové 2 – Největší příběhy českého hokeje.
Jedná se již o druhý díl z edice Hrdinové, přičemž ten první se věnoval fotbalu. Už při prvním kontaktu s touto knihou vám je okamžitě jasné, že máte v ruce opravdu exklusivní záležitost. Krásná obálka tohoto obsažného díla navíc tak trochu napovídá, co od něj můžete očekávat. Nenajdete v něm totiž žádné klasické fotografie, ale pouze kreslené obrázky. A to dokonce i ve formě komiksu, který představuje jednotlivé etapy našich hokejových dějin. Navíc vypadá opravdu profesionálně a kvalitním způsobem zpracovává danou tematiku. Ilustrace jsou celkově velice důležitou součástí této knihy. Bohatě totiž doplňují veškerý text a téměř na každé stránce naleznete minimálně jeden výtvor.

Rozhodně se ovšem nemusíte bát, že byste zároveň nedostali i hromadu informací v podobě psaného projevu. Najdete tu velkou spoustu faktů z minulosti ledního hokeje v Československu i Česku, jehož historie se začala odehrávat na rozmezí 19. a 20. století. Tehdy jsme se nemohli pyšnit tolika úspěchy a třeba za Kanadou jsme opravdu tragicky zaostávali. Brzy se to ovšem mělo změnit. Na jednotlivých listech máte možnost sledovat postupný vývoj tohoto sportu, a to nejen na domácí scéně, ale i v celosvětovém kontextu. Autoři vás seznámí s řadou zajímavostí a nebojí se ani lehce zabočit do politiky, která během let ovlivňovala i toto odvětví sportu. Komunistický režim měl dokonce na svědomí i smrt jednoho z našich nejlepších brankářů, který zemřel na následky nesmyslného věznění. Ale vraťme se raději k veselejším věcem. Jednotlivé kapitoly jsou rozděleny na určitá časová období v řádech několika let. Na konci každé sekce se nachází i stručné shrnutí nejdůležitějších událostí prostřednictví letopočtů. Postupně jsou navíc prostřednictvím krátkých medailonků představeni naši nejvýznamnější hokejisté z řad brankářů, obránců, útočníků, ale i trenérů.

Ještě k samotnému textu. Ten je rozdělen na poměrně krátké úseky, které se věnují určitým událostem či osobnostem. Samozřejmě nechybějí všechna důležitá utkání a mistrovství. Těch údajů je opravdu velké množství a mají široký záběr. Poslední kapitola nese název Zlatý věk českého hokeje a zaobírá se obdobím od let 1990 až do roku 2020. Jedná se tedy i o ryze současné situace, například okolo Jardy Jágra v Kladně, a na závěr připomíná krásné stoleté výročí od prvního oficiálního mezistátního zápasu našich hokejistů, které oslavíme v příštím roce. Zároveň se bude konat i mistrovství světa ve Švýcarsku a tuto informaci rovněž najdete na konci knihy. No, doufejme, že si po dlouhých letech odvezou naši hokejisté některý z cenných kovů, ideálně ten zlatý. Už by si ho konečně zasloužili. Prozatím si můžete alespoň přečíst tuto publikaci, který je opravdu krásnou připomínkou našich úspěchů. Při její koupi se vám dostane do rukou klenot, jenž si budete po přečtení ještě mnohokrát prohlížet.