Hladový duch

Hladový duch
Již jste se s touto spisovatelkou setkali a chcete si přečíst další díl? Máte rádi detektivky stylu Agathy Christie? Máte dost potoků krve, kterých je všude plno? Pojďte se ponořit do další „pohodové“ detektivky Louise Pennyové s názvem Hladový duch!
Opět se ocitáme ve společnosti starých známých. Ať už je to sympatický a šarmantní inspektor Armand Gamache, Clara, Jean-Guy či agentka Lacosteová. Dostáváme se do městečka Three Pines, kam je vrchní inspektor zavolán, aby vyšetřil podivnou vraždu. Kdo byla oběť? Kdo spáchal tak odporný čin? Proč? To vše musí rychle Gamache vyřešit, než bude pozdě! S tímto případem se náš hlavní hrdina ještě nesetkal a stopy jej zavádějí na podivná místa. Dokáže odhalit tento zapeklitý případ dřív, než bude na řadě někdo další??? „Inspektor Beauvoir zatím dřepěl na trávě a skláněl se nad padlou jezdkyní. „Není vám nic? Nehýbejte se, jen klidně ležte.“ Jenže jako většina lidí, kteří takovou radu dostali, se jezdkyně posadila a strhala si z hlavy jezdeckou helmu. Byla to Dominigue Gilbertová. Stejně jako její kůň měla oči vytřeštěné a v nich šílený pohled. Gamache nechal Lacosteovou chlácholit vyplašené zvíře, spěšně přešel k Beauvoirovi a dřepl si vedle něj. „Co se stalo?“ zeptal se Gamache. „ V lese,“ zasípala Dominigue Gilbertová. „Srub. Podívala jsem se dovnitř. Byla tam krev. Spousta krve.“

Tento díl je pro české čtenáře obzvláště výjimečný, jelikož se zde vyskytují také hrdinové s českými kořeny, kteří imigrovali z Československa, a i oni si prožijí těžké chvilky během vyšetřování.

Se spisovatelkou Louise Pennovou se určitě český čtenář setkal. Ať už to bylo v prvním díle s názvem Zátiší, Vražedný chlad, Nejkrutější měsíc či Oživlý kámen. Nyní je na světě pátý díl a fanoušci detektivek určitě jásají. Louise Pennyová je hrdá nástupkyně Agathy Christie, kterou sice asi nikdy nepřekoná, ale své romány píše na stejné vlně. Pokud jste tento díl již četli, určitě mi mnozí z vás dají za pravdu, že očekávání byla naplněna. Já si tuto autorku oblíbila minulý rok a mám přečtené všechny její knihy, které u nás doposud vyšly. Na tuto jsem se moc těšila a musím říci, že je stejně skvělá, jako ostatní díly, které na sebe sice nenavazují, ale doporučuji číst postupně, jak u nás vyšly. Pokud jste tuto autorku ještě nezakusili, máte mé vřelé doporučení. Žádné potoky krve sice nečekejte, ale připravte se na brilantně promyšlenou zápletku, nečekané vyvrcholení příběhu, přátelské vedlejší postavy, u kterých ovšem nikdy nevíte, kdo je vrahem a kdo obětí, a klasické vyšetřování. A nesmím opomenout, že tyto knihy jsou také velkým lákadlem pro gurmány, jelikož se tu převážně vaří a názvy lahodných jídel jsou tu snad v každé kapitole! Navíc, obálka každého dílu, je přenádherná! Hladový duch si placku bestseller rozhodně zaslouží! Už nyní se nemohu dočkat, až Knižní klub vydá další díl a my čtenáři se opět sejdeme s Armandem Gamachem a budeme svědky jeho dalšího vyšetřování.