Fotograf ztracených

Fotograf ztracených
Hledáte v této nelehké době příběh, který vás upoutá na první stránce a pustí až na poslední? Máte rádi příběhy, ve kterých se prolíná více časových rovin? Zajímá vás téma 1. světové války? Pak je pro vás román Fotograf ztracených správnou volbou!
Autorka tohoto titulu Caroline Scott získala doktorský titul na Durhamské univerzitě, kde vystudovala historii, a tak je právem povolána ke psaní historických románů. Specializuje se na osudy žen z první světové války, o těžkosti, se kterými se museli vypořádat vracející se vojáci, a o rozvoj turistiky a poutí v bývalých válečných zónách. Fotograf ztracených je jejím literárním debutem a musím uznat, že se skutečně povedl! Hlavním hrdinou příběhu je voják Francis, který je povolán do války. Jeho milá Edie se pomaloučku smířila s tím, že se její manžel z války nevrátí. Když ale obdrží fotografii, na které je její manžel Francis v civilním oblečení a vypadá starší, napadne ji, že možná přežil. A tak se pustí do pátrání na vlastní pěst. Oproti tomu Francisův bratr Harry nevěří, že je jeho bratr naživu. Byl svědkem toho, jak Francise střelili do hrudi. Přesto ale svého milovaného bratra Francise hledá, zatímco fotí hroby padlých pro truchlící rodiny. Podaří se Edie a jejímu švagrovi nalézt Francise? V průběhu jejich vzájemného pátrání je pronásleduje minulost, ale i to, co vůči Francisovi i sobě navzájem sami cítí. Nic není takové, jaké se zdá být. Fotograf ztracených Já si knihu moc užila. Četla se mi dobře, i když jsem se zpočátku nemohla do příběhu dostat, postupem času jsem si na styl psaní zvykla a nakonec nemohla přestat číst, dokud jsem neměla dočteno. Velmi oceňuji, že čtenáře na samotném úvodu čeká chronologicky seřazená tabulka nejzásadnějších událostí 1. světové války, mapa událostí, do které můžete kdykoliv během čtení nahlédnout. Milovníci historie, 1. světové války či románů si tak přijdou na své. Na příběhu je vidět, že autorka má k tématu blízký vztah a postavy jako kdyby vám vystupovaly přímo před očima a jejich příběh ve vás bude doznívat ještě dlouho po dočtení. Pokud je tato kniha autorčiným literárním debutem, jsem opravdu moc zvědavá a natěšená, co dalšího nás z jejího pera ještě čeká. Já osobně se nemohu dočkat její další knihy, kterou už nyní bedlivě vyhlížím.