Deset tisíc nebí nad tebou

Deset tisíc nebí nad tebou
Deset tisíc nebí nad tebou je druhým dílem světoznámé trilogie série Ohnivák. První díl jsem hodnotila lehce nadprůměrně a velmi jsem se těšila na jeho pokračování. Však víte - cestování časem bylo, je a vždy bude děsně super!
Stejně tak, jak tomu bylo v prvním díle Tisíc kousků tebe, i zde nás příběhem provází hlavní hrdinka jménem Marguerite. Po popisné i dějové stránce se autorka - v porovnání s předchozím titulem - velmi zlepšila. Popisy byly barvitější a živější, děj propracovanější a plynulejší. Celkově bych příběh označila za akčnější a napínavější vyprávění o cestování mezi realitami. Již od chvíle, kdy začala Marguerite používat vynález svých rodičů zvaný Ohnivák k cestování mezi dimenzemi, má o zábavu postaráno. Tedy přesněji o nebezpečí postaráno. Na každém kroku ji pronásledují nepřátelé s cílem přinutit ji spolupracovat a sehrát svou roli při ovládnutí multivesmíru. Hlavní hrdince se s úspěchem daří všem těm zločincům odolávat, ale jen do chvíle, než dojde k napadení jejího přítele Paula a rozptýlení úlomků jeho vědomí do několika dimenzí. V tu chvíli Marguerite nezbude nic jiného než se vydat na nebezpečnou výpravu za všemi částmi jeho roztříštěné duše. Cesta Marguerite zavede do San Franciska, ve kterém zuří válka, dále do města, které nikdy nespí, New Yorku, kde vládnou zločinecké gangy či do kouzelné a romantické secesní Paříže, ve které ukrývá tamní Marguerite šokující tajemství. Každým světem je hlavní hrdinka blíže a blíže k záchraně Paula. S každou další podstoupenou zkouškou ale čím dál více pochybuje, zda jsou si právě oni dva skutečně souzeni. Zachrání Marguerite kluka, do kterého je zamilovaná, nebo je vše opět jinak, než se na první pohled může zdát? Za sebe mohu říci, že jsem si cestování mezi realitami skvěle užila. Sama jsem měla tu možnost navštívit všechna tři zmíněná velkoměsta, a číst o nich - zvláště když jsou popsána v rámci jiné dimenze, bylo úžasné. Dějová linie mě celkově dokázala velmi mile překvapit pro svoji plynulost a napínavost. Ani zde nechyběla velká dávka romanticky laděných momentů, při kterých jsem se culila jako "puberťačka". Samotný konec byl velmi šokující, stejně tak jako záhady, které se objevovaly během celého příběhu. Mimo jiné si nemohu odpustit komentář k obálkám této série. Ty jsou prostě překrásné, a pod přebalem jsou knihy vždy vyvedeny v krásných zářivých barvách. Takže suma sumárum, příběh rozhodně doporučuji s celkovým hodnocením 4* z 5* a už teď se velmi těším na třetí a zároveň závěrečný díl trilogie. Pokud Vás Claudia Gray učarovala svojí tvorbou, nezapomeňte, že autorka navštíví na podzim tohoto roku pražský knižní festival Humbook!