Chata u jezera

Chata u jezera
Americký autor Edwin Hill nám předkládá svou prvotinu Chata u jezera, která je prvním dílem celé série. A jak se popral mužský autor, který vstoupil do thrillerových vod, ve kterých je opravdu velká konkurence, s ženou v hlavní roli?
Když do života knihovnice Hester vstoupí malá kamarádčina (Daphne) dcerka a zároveň přítelova sestra Morgana,  zdá se, že její život od teď už bude jenom jízda do kroužků, dělání úkolů a nepřeberné množství starostí, které nejsou její přirozeností. Ale Hester má jednoho koníčka, který ji z tohoto stereotypu vyvede. Ráda hledá ztracené lidi a je v tom opravdu dobrá. Když ji vyhledá žena, pátrající po svém ztraceném bratrovi, Hester se pouští po stopách tajemného zmizení, na jehož konci happy end rozhodně nebude. Chata u jezera od první stránky nabere spád. V knize nenajdete žádná hluchá místa, při kterých byste zívali nudou. Hlavní protagonistka Hester se vymyká svou malinkou postavou a nikdo by v ní nehledal buldoka, který si jde tvrdě za svým. Onen ztracený bratr zmizel spolu s kamarádem, pocházejícím z pěstounské rodiny - a tam své pátrání započne. Že je v tom domě něco shnilého, co vedlo k útěku je víc než zřejmé, ale proč utekl i Sam, není zcela jasné. Své sestře posílá pohlednice ze všech měst, kterými kdy třeba jen projížděl a přidá krátký úryvek z filmu. Hester postupně zjišťuje, že se Sam posledních dvacet let vydává za někoho jiného a jeho jedinou starostí je, aby sehnal dostatečně bohatou ženu, která by se o něj postarala. Ale vláčí s sebou tajemství, před kterým utekl a které se nezadržitelně blíží, aby jej zničilo. Knihovnice Hester je sympatická ženská, se kterou si umíte představit trávit čas nad sklenkou vína a poslouchat její historky. A má ráda knihy, jak sympatické. Je chytrá, zábavná, ale umí i vytasit drápky, zvlášť když její přítel příliš neposlouchá její stesky. Edwin Hill nám rozhodně předvedl, že umí. Jeho věrnou recenzentkou je jeho labradorka Edith Ann a přítel, se kterým žije. Zbožňuje Agathu Christie a s touto první knihou získal prestižní ocenění Agatha Award v kategorii debut. Série Hester Thyursbyová má obrovský potenciál a snad brzy se dočkáme pokračování v podobě dalšího dílu, na kterém autor už pracuje. Pokud máte rádi thrillery bez akčních scén, stříleček a rychlých aut, je Chata u jezera pro vás tím pravým čtením.