Andílek

Andílek
Dobro bývá opláceno zlem, stará pravda. Pokud si něco opravdu hodně přejete, rozmyslete si dobře, zda to chcete mít za každou cenu.
Christopher a Hannah, idylický pár, kterému k dokonalému štěstí schází pouze jedno jediné, a to je dítě. Ale jako by jejich přání bylo vyslyšeno, v nemocnici, kde oba pracují, se ocitne zanedbaná a týraná holčička Janie. Zvlášť Christopher je malou dívenkou naprosto okouzlen a přesvědčí Hannah, že adopce vyřeší problémy její i jejich. Už od počátku je jasné, že holčička má silně podlomenou psychiku a jejich soužití bude chtít spoustu trpělivosti a lásky. Ale malá Janie se ukazuje jako skvělá manipulátorka, ve svém věku šesti let si zcela podmaňuje Christophera, Hannah zcela odmítá a obrací vůči ní svůj hněv, což Hannah špatně nese, ale Christopher nevnímá. Samotné manželství se ocitá v těžké krizi a za vše může jen jedno rozhodnutí: pomoci malé, nešťastné holčičce. Opravdu se dívce podaří rodinu zcela rozvrátit, nebo Christopher prozře a uvidí pravou, děsivou tvář malého dítěte?

Kniha Andílek psychologickým thrillerem, který se vám zavrtá do myšlenek a duše. Každý, kdo je rodič, bude jen s němým úžasem sledovat marný boj Hannah o ztracené rodinné štěstí a z toho vyplývající pocit beznaděje. Malá dívenka, která ve mně zpočátku vzbuzovala jen lítost a velkou dávku sympatie, se ukázala, ač v tak raném věku, jako neuvěřitelná manipulátorka, a autorka naprosto dokonale uměla popsat její povahové rysy. Věřím, že geny jsou silnější než jakákoliv výchova a zde se to projevilo opravdu silně. Andílek je skvělé čtení, navzdory silnému tématu. Není ovšem pro každého, slabší povahy by nejspíš knihu odložili, neschopni číst. Dala by se přirovnat ke knize Dětské zoubky, ale ještě o stupínek horší co se týče terorizováním malé dívenky. Ale stojí za přečtení, já ji doporučím všemi deseti.