Zloděj blesku

Zloděj blesku
Když začal vycházet Harry Potter v těch krásných ilustrovaných vydáních, tiše jsem záviděla těm, kteří k těmto příběhů mají takový silný vztah a klidně si je duplicitně pořídí do své jistě bohaté sbírky. Ne že bych Harryho neměla ráda, ale nečetla jsem ho jako dítě, a tudíž nejsem jeho nehynoucím fanouškem. Za to knihy Ricka Riodana jsou pro mě srdcové záležitosti, a to především jeho knižní série Percy Jackson! Tudíž jsem nutně potřebovala mít ve své sbírce bohatě ilustrované vydání první knihy ze série - Zloděje blesku.
Příběh vypráví o dvanáctiletém chlapci jménem Percy Jackson. Percy se na první pohled může zdát jako obyčejný, tvrdohlavý chlapec, který si z ničeho příliš nic nedělá. Vyhazov ze školy? No a co… Vše změní až zjištění, že jeho otec je bůh z Olympu. Navíc jeho učitelka není otravná ženská, co ho buzeruje, ale krvavá příšera, a jeho kamarád není jen další nevýrazný člen společnosti, ale satyr. Krom všech novinek, které musí vstřebat, navíc zjišťuje, že bytosti nejrůznějších tvarů, barev či povah na něj mají spadeno a podezřívají ho z krádeže blesku, mocné zbraně samotného nejvyššího boha Dia. Percy musí dokázat svou nevinu a rychle najít ukradený blesk a s ním i skutečného zloděje. Stihne to? Bude to nesmírně nebezpečná cesta pro něj, ale i proto tebe, drahý čtenáři (jen varování, které není na škodu)!

„Napůl chlapec… napůl bůh. Dohromady Percy Jackson.“

Příběh je vyprávěn ich-formou ústřední postavou, již zmíněným Percy Jacksonem. Na této knize je unikátní styl vyprávění, kdy hlavní hrdina/vypravěč přímo oslovuje čtenáře a komunikuje s ním. Je to velmi dobrý způsob, jak si získat (dětské) čtenáře a zapojit je do samotného děje a ukázat jim, jak jsou i oni velmi důležití pro samotnou knihu a její průběh. Navíc Percy je sám o sobě dosti svérázná postava, která do knihy vnáší osobitý humor a umí vše popsat poutavým způsobem. Percyho v průběhu knihy čeká nejedno překvapení. Autor ho zavede do světa, o kterém nevěděl, že vůbec existuje. Tábor Polokrevných je místem, které ukrývá děti a teenagery, kteří jsou polobožské krve. Jak již bylo řečeno, příběh je vystavěn jako dobrodružství, které má za cíl vyřešit onu krádež blesku. Navíc nabízí pohled na vznik přátelství mezi dětmi, které skončí - díky svému původu - na tomtéž místě. Příběh je plný dobrodružných momentů, akce a napětí z toho, co budoucnost přinese. Také klade důraz na starodávné proroctví, které má co dělat právě s Percym, a je nabitý záhadami a tajemstvími všeho druhu. Také postavy jsou velmi dobře popsány a je těžké si je hned neoblíbit pro jejich originalitu. Pokud jste ještě tuto sérii nečetli nebo máte dítě, které nemůžete donutit ke čtení, pak je Percy výborná volba. Navíc toto ilustrované vydání je skvost nejen obsahem, ale především bohatými kresbami, které jsou top po všech stránkách. Už ani nevím, kolikrát jsem tento příběh četla (popř. viděla - stejnojmenný film z roku 2010), ale moje přízeň se nikdy nezměnila. Hodnocení? 5* z 5*!