Zkurvenej příběh

Zkurvenej příběh
Jste připraveni vrhnout se do víru nečekaných událostí, překvapivých momentů a skvěle vymyšleného prostředí i zápletky? Pokud jste kývli, rozhodně byste se měli pustit do čtení nejnovějšího díla z pera věhlasného spisovatele Bernarda Miniera. Rozhodně nebudete zklamáni!
Už od samotného začátku se příběh skvěle rozjíždí a autor nás čtenáře rozhodně nešetří. Jsme svědky záhadného zmizení dívky Naomi a nikdo vlastně neví, co se jí přihodilo. Když se zjistí, že byla zavražděna, je jen jedna jediná otázka: Kdo mohl tak odporný čin vykonat? Mé první setkání s autorem dopadlo na jedničku! Doma vlastním všechny jeho předchozí knihy již od minulých Vánoce (Mráz, Kruh a Tma), ale stále jsem si nebyla stoprocentně jistá, zda se mi budou líbit a po této zkušenosti jsem přesvědčena, že budou! Všechny jsou stránkově velice obsáhlé a tato není výjimkou. Skoro 620 stran! Ale nemusíte se obávat. Čtení jde velmi rychle od ruky. Větší řádkování, nepříliš dlouhé kapitoly a čtivost dává knize na kvalitě, a když příběh skončí, přejete si, aby byla kniha mnohem delší… Hlavní postavou celého příběhu je šestnáctiletý Henry, který s Naomi udržoval vztah. Když je ale jeho přítelkyně zavražděna, všichni ukazují právě na šokovaného Henryho a on se z vteřiny na vteřinu stává hlavní podezřelým. Byl to ale skutečně on, nebo za tím stojí někdo úplně jiný? „Na začátku je strach. Strach z toho, že se utopím. Strach z ostatních – z těch, kteří mě nenávidí, a z těch, kteří chtějí mou kůži. A taky strach z pravdy. Na začátku je strach." str.13 Autor nešetří množstvím postav, ale každá je do detailu propracovaná a každá má vlastní charakter. Stejně tak i v popisu prostředí. Kniha se odehrává na ostrůvku, kde je deštivé a mlhavé počasí téměř na denním pořádku. Takže i to v jistém slova smyslu přidává příběhu na tajemnu. Já osobně se nenudila ani na chviličku a užívala si každou stránku, každý řádek. Bernard Minier se ode dneška stává mým oblíbencem mezi zahraničními spisovateli a jsem si jistá, že se v nejbližší době (konečně!) vrhnu na Mráz. Už chápu nadšení ostatních čtenářů. Nyní se k nim řadím i já. A pokud stále váháte nad koupí této knihy, nemáte absolutně žádný důvod, protože vážně stojí za to! Za mě velká nadšenost a natěšenost na jeho další díla. Z celého svého srdce doufám, že v budoucnu toho vydá mnohem více.