Vrať se pro mě

Vrať se pro mě
Před mnoha lety odešla, doslova utekla s celou rodinou. Je zpět a musí najít důvod, proč se její rodina nikdy nechtěla vrátit.
Stella Harveyová před mnoha lety odešla s celou rodinou z malého ostrova, který milovala. Nikdy jí nikdo neřekl, proč museli uprostřed noci odjet a proč se o ostrově nikdo nechtěl bavit. S otcem si příliš nerozumí, její matka je mrtvá, bratr odešel kdo ví kam a sestra se o minulosti bavit nechce. Když se v novinách dočte o nálezu těla na pozemku, kde bydleli, váhá jen chvilku a vydává se zpět, do míst svého tehdejšího domova, aby zjistila pravdu. Pravdu o tom, proč museli odejít, pravdu o těle, nalezené v zahradě, pravdu o sobě samé.

Kniha Vrať se pro mě je psychologickým románem a je třeba říci, že mé očekávání příliš nesplnila. Trochu zdlouhavé popisy děje jsou místy nudné až příliš obsáhlé a hlavní hrdinka je opět samotářka, která má tolik vnitřních démonů, až je to už k neuvěření. Vrací se do míst svého dětství, do míst, kde vyrůstala a byla šťastná, a když ji někdo z jejího milovaného ostrova odvezl, jako by zapomněla žít. Celá kniha je vyprávěna v několika časových rovinách, což je důležité, abychom se dobrali celého příběhu a pochopili všechny souvislosti. Zmizelý bratr, který byl mírně mentálně zaostalý, sestra, která neměla příliš přátel, rodiče, kteří se krátce po odjezdu rozvedli. A pak přichází ke slovu mrtvé tělo, zakopané na pozemku jejich zahrady. Všichni ostrované mlčí a každý skrývá svá tajemství. Vrať se pro mě je druhou knihou autorky Heidi Perks. Ta první, vydaná u nás v roce 2019 s názvem Jak jsi mohla, byla o stupínek lepší, napínavější a čtivější. Ale pokud máte v tyto letní dny chuť na mírný, poklidný příběh s několika málo zvraty, pak se do Vrať se pro mě zkuste začíst a uvidíte sami.