Ve Skotsku čeká tichá odplata

Ve Skotsku čeká tichá odplata
Patříte k fanouškům napínavých detektivních románů s lehkým nádechem tajemna, které se odehrávají v temném prostředí? Pak je pro vás Tichá odplata ta pravá kniha! Autorka svým literárním debutem rozhodně nastavila laťku velmi vysoko.
Hlavní hrdinkou knihy je policejní seržantka Dania Gorská, která se z Londýna přesunula do Skotska. Drsné prostředí přírody i obyvatel a především kolegů, mezi které se musí začlenit, jí přináší zkušenosti i nepříjemnosti. Zanedlouho se totiž začnou objevovat vraždy, které sice na první pohled nic nespojuje, ale brzy se ukáže, že přeci jen něco společného mají – vrah své oběti podivně vystavuje. Seržantka stojí před nelehkým případem, obzvlášť když se ukáže, že všichni zavraždění byli členy místního druidského kultu.

Jsou vraždy na skotském venkově dílem kultu druidů? Na tuto knihu jsem se moc těšila. Patřím k velkým milovnicím detektivek i samotného Skotska, tudíž jsem si myslela, že když se tato dvě témata spojí, vznikne výborný čtenářský zážitek. Obálka se také moc povedla. Bohužel, prvních několik kapitol jsem se nemohla vůbec začíst. Ano, kniha má spád s první stránkou, ale já jsem měla asi až moc velká očekávání. Trochu mi trvalo, než jsem autorčin styl psaní přijala. Možná to bylo tím, že jsem nedávno dočetla emočně výraznou knihu Dobrá matka. Hlavní hrdinka Daria mi byla sympatická. Fandila jsem ji od samotného začátku, stejně tak jejím kolegům i ostatním postavám. Příběh jako takový je dobře promyšlený a oceňuji i popisy okolí, které si živě představíte před sebou. Líbí se mi, jak autorka zakomponovala tajemno skotské přírody do příběhu a současně také keltské druidy, kteří se k britským ostrovům neodmyslitelně vážou. Po všech detektivkách, které mám načtené, mívám tendenci odhalovat vraha, ale zde se mi to bohužel nepodařilo, i když tipů jsem měla hned několik. Doporučuji všem zájemcům o detektivní příběhy, i když se někomu může zdát, že není příliš „akční.“ Jde o nenáročnou, pohodovou detektivku, kde na vás sice nečeká mnoho zvratů v ději, ale odpočinete si u ní. Jsem moc zvědavá, co na nás čeká v dalších dílech, protože to první je velmi slibné.