Ukaž mi je vzrušujícím románem o nebezpečnosti online světa

Polský spisovatel Marcel Moss přichází na český literární trh se skvělým thrillerem Ukaž mi nabitým napětím, erotikou a nečekanými zvraty. Ústředním tématem jsou moderní technologie a jejich nebezpečnost pro každého z nás.
Lukáš prochází nepříliš šťastným obdobím svého života. Vztah s přítelkyní mu pomalu skomírá a do práce přichází nová šéfová, která mu dává pořádně zabrat. Když mu kamarád představí seznamovací aplikaci Ukaž mi, vidí v ní zajímavou příležitost na zpestření šedivých dní. To ovšem ještě ani zdaleka netuší, co všechno ho čeká. Aplikace je založená na plnění úkolů (často s erotickým podtextem), které jsou čím dál komplikovanější. Vítěz ovšem získá možnost sejít se s tajemnou královnou, která je vzrušujícím snem každého muže.

Wau. Tak tohle je fakt hodně velká pecka. Polský autor přichází s románem, po němž si asi budete dávat při seznamování se přes internet větší pozor. Právě možné komplikace spojené s různými seznamkami, aplikacemi či sociálními sítěmi tu hrají hlavní roli. Přitom to na začátku vypadá docela nevinně.

Hlavní postava Lukáš vlastně ani není příliš sympatická. Postupem času zjišťujete, že je to docela prevít a problémy s přítelkyní i v práci si zcela zaslouží. Nakonec se toho na něj ovšem sesype daleko více. V příběhu se objevuje několik dějových linií. Jedna sleduje malého kluka, který přišel o rodiče a musí se vyrovnat s jejich ztrátou i životem v nové rodině. V další se začíná projevovat čím dál větší Lukášova závislost na aplikaci Ukaž mi. Pro královnu plní často bizarní úkoly, které ho později mohou pěkně mrzet. A do toho se objevuje i flashback k jednomu jeho bývalému vztahu, který ho v současné době dohnal. Všechny části dávají dohromady skvělou zápletku, při které se nudit rozhodně nebudete. Vedle napínavých a dramatických chvilek tu najdete i vztahové záležitosti a poměrně dost erotiky. Není to ovšem klasický erotický román. Vzrušení je zde jako takový bonus a rozhodně není spojen s nějakou romantikou. Dočkáte se ovšem řady chvilek, při kterých se budou stydlivější lidé červenat. V celkovém součtu je to skvělé čtení, jehož konec vás pravděpodobně překvapí. Na závěr totiž přichází nečekané odhalení, které někomu může přijít až trochu nechutné. Určitě vás ovšem ohromí, protože takový zvrat asi čeká málokdo. Ukaž mi je skvělý román kombinující thrillerové napětí s erotickým vzrušením, přidává zásadní zvrat a někdy až téměř filozofický průběh. Jedná se o dostatečně originální titul, který si rozhodně zaslouží vaši pozornost. Po jeho přečtení by se každý měl zamyslet nad tím, jak může být dnešní online svět nebezpečný. Proto radíme každému, dávejte si pozor, co sdílíte. Nakonec byste totiž mohli dopadnout podobně jako Lukáš.