Tajemství hotelu Winterhouse

Tajemství hotelu Winterhouse
Na knihu s názvem Tajemství hotelu Winterhouse jsem se velice těšila, jelikož jsem si čtení její předchůdkyně v sérii (Hotel Winterhouse) velmi užila a byla jsem zvědavá na další vzrušující dobrodružství ve společnosti Alžběty a Freddyho. Tak co myslíte? Potěšil mě Ben Guterson, autor této série?
Hlavní hrdinka a bezkonkurenční řešitelka rébusů Alžběta se vrací zpět do tajemného hotelu Winterhouse. Bětku zde ale nečekají odpočinkové prázdniny plné sáňkování, lyžování, ochutnávek cukrovinek či řešení zapeklitého mega-velkého a těžkého puzzle. Ne ne… I tentokrát ji čeká záhada, která se bohužel (či bohudík?) nedokáže vyřešit sama! Společně s jejím nejlepším přítelem Freddym se tentokrát pokouší přijít na kloub případu tajemného a podezřele vyhlížejícího hosta a jeho magické knihy, se kterou již měla co do činění ďábelská Gracella (viz díl první). Během obtížného pátrání se obě děti objeví v hledáčku nové obyvatelky hotelu, která má tak trochu možná za lubem oživení zlého přízraku. Čas je neúprosný a nikomu nic zadarmo nedaruje. Alžběta s Freddym budou muset použít všechen svůj důvtip, aby vyřešili další záhadu hotelu Winterhouse a především zachránili jeho obyvatele před jistou zkázou!

I druhý díl je vyprávěn er-formou s ústřední dvojicí postav (Alžběta a Freddy). K popisné stránce nemohu nic vytknout, jelikož bylo vše tak akorát popsáno a vysvětleno, aby to chápalo i dětské publikum, pro které je titul především určen. Oproti „jedničce“ jsem měla pocit slabší dějové linky. Příběh pomaloučku, příjemně plynul, ale jaksi ničím extra nevybočoval z řady. Až když záhady a s nimi spojené zlo začaly vyplouvat na povrch,  začalo se něco dít. Celkově jsem měla pocit, že příběhu chybí nějaká ta jiskra, která by nutila čtenáře pokračovat ve čtení dál a dál. Dalo by se říci, že příběh byl „nemastný-neslaný“.

Na druhou stranu titul slibuje tajemno, magii a rébusy a tomuto slibu také dostál, i když jsem sem tam měla pocit, zda se autor příliš neopakuje v zápletce, která dominovala dílu předešlému, jelikož si byly dosti podobné a to ubíralo bohužel na originalitě. Komplexně jsem s knihou a jejím příběhem byla spokojená. Je to milé, nenáročné čtení, které potěší čtenáře každého věku. Primárně je určené pro mladší publikum, ale i starší jedinci si v něm najdou to své. No, kdo by nechtěl občas zavzpomínat na dětství plné záhad, kterým jsme tak úplně ještě nerozuměli… Druhý díl z plánované trilogie hodnotím 3,5* z 5* a do závěrečného dílu se určitě plánuji pustit, jen co vyjde v českém překladu.