Světlo nad Londýnem

Světlo nad Londýnem
Světlo nad Londýnem je romantickým románem z druhé světové války, volně se však přelévajícím do současnosti. Objevíte v něm obrovskou vnitřní sílu žen, jejich podceňování muži a jednu utajenou rodinnou story.
Cara pracující v obchodě se starožitnostmi nalezne jednoho dne v pozůstalosti bohaté ženy zapomenutý deník z válečné Británie. Odehrává se v něm milostný příběh na pozadí událostí, které změnily život většiny Evropanů. Cara se rozhodne najít jeho majitelku a poznat tak konec jejího vyprávění. To je však jen jedna z částí celého textu. V jednotlivých kapitolách se totiž střídá vyprávění Cary ze současnosti a Louise z roku 1941. Do jejího lety vzdáleného vyprávění se navíc čtenář vrací i prostřednictvím deníkových záznamů. Obě ženy toho mají mnoho společného. Z osob podřízených a podceňovaných se staly velice silné ženy, které rozhodují o svém osudu i štěstí. Zažívají milostná vzplanutí i zklamání a bojují s šovinismem a starými zvyky. Zažily ztráty, ale dokázaly se opět postavit na nohy a vykročit tím správným směrem.

Jedna i druhá časová linie mají něco do sebe a je jen na vás, která se vám bude více líbit. Jestli pátrání po záhadě z minulosti, společně s rodinným tajemstvím a začínající láskou, nebo nebezpečné události války, rovněž s velkou romantickou zápletkou. Láska a její radosti i starosti tu prostě hrají prim, ale na druhou stranu se nejedná o žádný laciný zamilovaný kýč. Jak už to u podobných románů bývá zvykem, nechala se autorka inspirovat skutečnými událostmi z bojů o Evropu. Hlavní roli přitom hrají statečné členky ženských pomocných armádních sborů (ATS), které byly vycvičeny, aby doplnily mužstvo protileteckých baterií. Několik stovek žen tak přispívalo k sestřelování nacistických bombardérů a tím pomáhalo chránit obyvatele Evropy. Jak si asi dokážete představit, v dané době to někteří muži nesli dost nelibě. Ženy přece mají být schované doma. Už před skoro 80 lety se však začínala projevovat jejich emancipace a především touha aktivně pomoci proti tehdejšímu nepříteli. Muži tu celkově nepůsobí příliš dobře, ale nebojte se. Najdete tu i zástupce těch lepších a spravedlivějších. Zároveň se však dočkáte i jednoho zklamání a velkého zvratu, takže můžete od začátku hádat, který ze vztahů dopadne happyendem. Román je celkově napsaný velice čtivým a svižným stylem, napětí je každopádně všudypřítomné. Zápletka nabízí opravdu silný a emotivní příběh, u kterého možná citlivějším pováhám lehce zvlhne oko. Světlo nad Londýnem spojuje historii s moderní dobou, do válečné tragédie přidává i spoustou lásky a nebojí se postavit za práva všech žen. Pro mnohé nabízí dokonalou kombinaci. Máte rádi pátrání po záhadách z dějin, ale zároveň se chcete podívat i přímo do minulosti? Pak je tato kniha tím pravým ořechovým právě pro vás. Z velké části samozřejmě zaujme ženy, ale i mnozí muži v ní budou obdivovat statečné kousky něžnějšího pohlaví.