Srdcerváči

Srdcerváči
Máte rádi grafické novely? Roztomilé příběhy, které dokáží člověka pohladit po duši? LGBT tematiku? Tak to pro vás mám zaručený tip! Alice Oseman je celkem známá zahraniční spisovatelka v žánru Young Adult, tedy přesněji řečeno žánru určeného hlavně pro „mladé dospělé“. Na svém kontě má již několik knih a před pár lety byla také představena českému publiku díky knize Solitaire (Cooboo). Tento rok si totožné nakladatelství připravilo pro její fanoušky překlad právě tohoto komiksu, a dokonce i jeho druhého dílu, který se chystá na říjen-listopad.
Příběh vypráví o dvou chlapcích, kteří studují střední školu a prochází si všemi těmi klišé útrapami, jaké známe ze všech těch amerických filmů pro teenagery. Charlie, hlavní postava tohoto grafického románu, je nervák a občas až příliš přemýšlivý kluk. Loňský rok pro něj nebyl zrovna jednoduchý a dobrý, ale naštěstí už skončil a s ním i šikana, kterou zažíval od svých hloupých vrstevníků. Nick Nelson je přesným opakem Charlieho. Je to velmi veselý, měkkosrdcatý hráč ragby. Sám o Charliem slyšel nějaké ty drby, ale nikdy neměl příležitost si s ním promluvit a třeba ho rozveselit třeba. Ovšem osud je mocný hráč a jedna společná hodina ve škole na začátku ledna Nicka a Charlieho přivede k sobě. I přes povahové rozdíly se chlapci rychle stanou přáteli, ale může tento vztah přerůst v něco více? A je to vůbec reálné? Svým příběhem je román velmi „čtivý“ (pokud to lze tedy říci i o grafické novele) a dějově přímočarý tak, jak to je jen potřeba. Po grafické stránce rozhodně nemám co vytknout, jelikož to zpracování je nádherné a vy máte potřebu s knihou neustále listovat a někdy se i mazlit (pššt!). Jak už název napovídá, Srdcerváči vám srdce rozhodně polámou, a to v mnoha směrech. Ústřední dvojici hrdinů si hned na první dobrou zamilujete a budete jim fandit na každém jejich kroku, jelikož jsou mega sví, roztomilí a uvěřitelní. Já bych je za své přátele brala hned - a bez rozmýšlení. Alice Oseman vytvořila příběh, který Vás nejen potěší, ale též potrápí, ale takový je i celý lidský život, ne? Úžasný grafický román o životě, lásce a vlastně o všem, co se stane mezi tím, doporučuji a hodnotím 4,5* z 5*.