Schovej mě v dešti

Schovej mě v dešti
Přemýšlíte, kterou horkou novinku si vzít s sebou na dovolenou? A pokud se toto léto nikam nechystáte, přemýšlíte, čím si zpříjemnit volný čas? Máme pro vás jeden skvělý tip! Nedávno vyšla novinka z pera věhlasné autorky Jojo Moyesové s názvem Schovej mě v dešti a my vám můžeme zaručit, že se opět jedná o zasloužený bestseller!
Tři generace žen. Jeden příběh Zde jsme svědky příběhů hned tří hlavních hrdinek, které pojí rodinné pouto. Jednou z nich je Kate, která jako mladá dívka utekla ze svého domova a rozhodla se žít nezávisle. Nyní, když vychovává svou nezvladatelnou šestnáctiletou dceru, si uvědomuje, jak těžké je být rodičem. Její dcera Sabine, která je další hrdinkou tohoto příběhu, prožívá složitější období puberty a má o sobě vysoké mínění. Naopak o své matce má to nejhorší. Kate se rozhodne zasáhnout, a tak pošle svou dceru na letní prázdniny k babičce Joy, která žije na irském venkově. Sabine považuje celou záležitost za nereálnou, ale brzy zjistí, že matka to myslí vážně. Sabine nechová k babičce a prostředí, ve kterém její babička žije, zrovna kladný vztah. Stále ji provázejí nehezké vzpomínky, kdy na venkově trávila čas naposledy, a věří, že léto, které tam bude nucena trávit, bude otrava. Jenže se mýlí. Třetí hrdinkou je babička Joy, která skrývá tajemství. Vše je na její vnučce, která brzy zjistí, že babiččin příběh není vůbec tak nudný a nezajímavý, jak si zpočátku myslela…

Odpočinkový, zajímavý a především překvapivý příběh, který mě dokonale naladil na letní období, jsem si moc užila a na konci mi bylo líto, že není delší. Na tuto novinku jsem se moc těšila a odpočítávala jsem dny do jejího vydání. Autorka patří k mým velkým oblíbenkyním a já jsem byla ještě před přečtením přesvědčena, že nebudu ani u této zklamána. Můj instinkt mě ani nyní nezradil. Doporučila bych tuto knihu všem čtenářkám, ale i čtenářům romantických a oddechových románů, zvláště pokud jste se s autorkou již setkali. Není to podmínkou, toto je samostatný román, ale když jste už nějakou jinou knihu od Jojo Moyesové četli, máte výhodu v tom, že moc dobře víte, do čeho jdete a co od příběhu můžete očekávat. Hlavní hrdinky jsem si oblíbila, i když u Sabine mi sbližování s ní trvalo o trochu déle. Jojo Moyesová má dar popisovat charaktery postav tak, že se s nimi dokážete ztotožnit. Umí bravurně vykreslit a popsat prostředí, že na chvíli máte pocit, jako kdyby se příběh odehrával před vašima očima. Já osobně patřím ke skupině lidí, kteří čtou knihy vícekrát než jen jedinkrát v životě. Ráda se k příběhům vracím a znovu prožívám všechno s hlavními hrdiny/hrdinkami. Věřím, že nejinak tomu bude i zde, už teď se těším, až si příběh přečtu znovu, protože mě skutečně hodně zasáhl. Neuděláte chybu, když právě tato novinka bude s vámi cestovat na zaslouženou dovolenou. Jojo Moyesová zkrátka umí!