Poutník, čarodějnice a červ

Poutník, čarodějnice a červ
Christopher Paolini je pojem. Jeho legendární série „Odkaz Dračích jezdců“ se stala „knižní láskou“ dětí, mládeže, ale i dospělých jedinců napříč celým světem. I já si celou tetralogii zamilovala a četla ji hned několikrát. Vloni vyšla po celých pěti letech (od posledního dílu) kniha The Fork, the Witch, and the Worm, povídkový soubor z Alagaësie. Letošní podzim vyšel tento titul i v českém překladu - Poutník, čarodějnice a červ. A já si připomněla, proč jsem si autora tehdy zamilovala.
Poutník a prokleté dítě. Kouzla a magie. A samozřejmě draci. Vítejte zpět do světa Alagaësie. Už je to rok, co Eragon odešel z Alagaësie, aby našel vhodný domov k založení nové generace Dračích jezdců. Nyní je zahlcený nekonečným mořem úkolů: výstavba pevnosti, jednání a hádání se s dodavateli, hlídání dračích vajec, jednání s agresivními Urgaly či nadřazenými elfy. Vytržení z každodenní rutiny však nabídnou vize od Eldunarí, návštěvy nečekaných známých či taktéž vzrušující urgalská pověst. S novým rozptýlením a perspektivou se mnohé změní… Titul obsahuje celkem tři originální příběhy zasazené do Alagaësie, protknuté scénami z Eragonova vlastního rozvíjejícího se dobrodružství. Taktéž kniha zahrnuje výňatek z paměti nezapomenutelné čarodějnice, věštkyně a bylinkářky Angely, napsaný samotnou Angelou Paolini, která stála autorovi inspirací k vytvoření stejnojmenné postavy. "Usilujte o moudrost! Nebo aspoň o pokles pitomosti." – Angela Mnoha jmen Christopher ve všech třech povídkách ukázal, že stále na to má. Jeho neuvěřitelná představivost mi opět dokázala vykouzlit úsměv na rtech i přesto, že kniha a její obsah toho mohla čtenáři nabídnout mnohem více.

První povídka otevřela bránu velké nostalgii. Autor v ní ukázal sílu magie i obyčejné lidskosti, jelikož kdo jsme, abychom neměli z budoucna a samotných nástrah života obavy? Navíc v této konkrétní části došlo k návratu jedné s mých nejmilejších postav vůbec, takže… "V koutcích úst mu pohrával slabý úsměv. „Protože jizva znamená, že jsi přežila. Znamená, že jsi houževnatá a nedáš se snadno zabít. Znamená, že žiješ. Jizva si zasluhuje obdiv.“ Druhá povídka byla o bylinkářce Angele, jak již bylo dříve nastíněno. Angela a její postava nesla s sebou vždy mnoho záhad a tajemství, a ani tahle konkrétní povídka její tajemná kouzla více méně neprorazila. „A co s tím mám dělat?“ „Přečíst si to. Co jiného?“ odpověděla Angela. „Proč bych se jinak trmácela přes celou Alagaësii a ještě dál, než abych si poslechla poučený názor muže, kterého vychovali jako negramotného farmáře?“ Závěrečná povídka byla o národu bojechtivých Urgalů. A ta byla parádní! Autor se ponořil do jejich mytologie a představil je samotné společně s draky, kteří ještě nebyli těmi samými tvory, jak tomu bylo v tetralogii. Závěrem lze už jen dodat, že tento titul by neměl chybět v žádné knihovničce pravého fanouška Odkazu Dračích jezdců! Není to sice žádná „bichle“ plná akce, napětí, zvratů či překvapení, ale návrat do tohoto magického světa a k jeho postavám dokáže zahřát u srdíčka – 4* z 5*.