Osamělí

Osamělí
Rok 1969 a výlet šestice přátel, který končí tragicky - zmizením jedné z nich. Její tělo nebylo nalezeno. Po nějaké době umírá další z účastníků výletu a přátelství se rozpadá, poznamenáno touto tragédií. Když je o třicet pět let nalezeno tělo dalšího z přátel, někdejšího přítele zmizelé dívky, inspektor Barbarotti se pouští do pátrání, zda spolu tyto případy nemají něco společného.
S inspektorem Gunnarem Barbarottim se setkáváme již ve čtvrtém dílu detektivní série. Předchozí díly sklidily nemalý úspěch, a proto není divu, že kniha Osamělí vyvolala velmi kladné reakce u čtenářů. Tentokrát si hlavní protagonista bere na pomoc Evu Backmanovou a začínají se pouštět do vyšetřování, zda spolu případy souvisí. Vytahují na světlo staré výpovědi o zmizení a snaží se dopátrat souvislostí, co se tenkrát stalo. Spousta otázek, ale jen velmi málo odpovědí. Parta přátel se léty rozpadla, někoho výlet poznamenal víc, někoho méně, všichni dospěli. Jedná se o sebevraždy, nebo vraždy?

Autor série Hakan Nesser nám již dávno předvedl, co umí. Ani tentokrát se u čtení rozhodně nebudeme nudit, ba naopak. Už od první stránky jsme vtahováni do děje, který nám před očima utíká velmi svižným tempem. Střídají se zde pohledy vypravěčů, což knize přidává na atraktivnosti. Z pohledu aktérů osudného výletu a současného vyšetřování dáváme dohromady střípky pravdy, vyplouvají na povrch pikantnosti, které okoření celé vyprávění, a napětí stoupá do úžasného vyvrcholení. Na rok 2021 je naplánována v českém překladu další novinka ze série Inspektor Gunnar Barbarotti a já se již nesmírně těším, až se ponořím do výborné, švédské krimi.